ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ: Ενας φίλος ήρθε (ή μάλλον καλύτερα δεν ήρθε) απόψε από τα παλιά, θα μπορούσε να είναι το ντεσού της υπόθεσης με τη ρουμανική ασφαλιστική εταιρεία City Insurance, που απασχολεί έντονα εδώ και αρκετούς μήνες την ελληνική αγορά.
Στη χώρα μας λειτουργεί με τη μορφή ΕΠΥ (καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών) και φέρεται να έχει ασφαλισμένα πάνω από εκατό χιλιάδες οχήματα. Η ουσία είναι ότι ο Ρουμάνος επόπτης -τι να είδε άραγε;- διαπίστωσε προ μηνών κεφαλαιακή «τρύπα» 150 εκατ. ευρώ και έδωσε χρονική προθεσμία προκειμένου να καλυφθεί μέσα από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Η περίοδος παρήλθε και η ΑΜΚ δεν έχει καλυφθεί μέχρι σήμερα, καθώς το ολλανδικό fund I3CP που φερόταν ως υποψήφιος στρατηγικός επενδυτής δεν έβαλε τα λεφτά.
Ως εκπρόσωπος του fund I3CP εμφανίζεται ο Matt Fairfield, γνωστός στη χώρα μας όταν μέσω του Exin Group είχε επιλεγεί να εξαγοράσει την Εθνική Ασφαλιστική, αλλά τελικά «έστριψε δια του αρραβώνος», καθότι απεδείχθη «άφραγκος»!
Λέτε αυτή τη φορά να βρει λεφτά ή θα επιβεβαιωθούν όσοι ισχυρίζονται ότι η… ιστορία επαναλαμβάνεται;
Η στήλη δεν το γνωρίζει αλλά όπως εύκολα καταλαβαίνετε, ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες και εγχώρια δίκτυα διαμεσολαβούντων δεν έχουν αφήσει την ευκαιρία να «πάει χαμένη» και εκμεταλλευόμενες ποικιλοτρόπως την ειδησεογραφία, έχουν σπεύσει να καρπωθούν σημαντικό κομμάτι του πελατολογίου της City Insurance.
ΥΓ: Το ευχάριστο είναι πως η Citi Insurance μετέχει στον «φιλικό διακανονισμό», οπότε οι παρενέργειες για τους Έλληνες οδηγούς των άλλων ασφαλιστικών εταιρειών θα είναι σαφώς περιορισμένες, ακόμη και στο χειρότερο σενάριο.
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Με όρους Μπομπ Μπίμον βάζει τον πήχη για την Αττική Οδό το ΤΑΙΠΕΔ. Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για τον άλτη που το 1968 στους Ολυμπιακούς του Μεξικό πέτυχε άλμα 8,90 και έκανε παγκόσμιο ρεκόρ που κράτησε για 25 χρόνια.
Εκεί έβαλε τον πήχη ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ Δ. Πολίτης. Στη Θεσσαλονίκη δήλωσε ότι η αξία της νέας παραχώρησης «θα σπάσει κάθε ρεκόρ», ξεπερνώντας το προηγούμενο της πρόσφατης πώλησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.
Από τα λόγια του κ. Πολίτη επαναβεβαιώθηκε η πρόθεση του Ταμείου να προετοιμάσει άμεσα τον σχετικό διαγωνισμό, παρότι η σύμβαση με την κοινοπραξία Άκτωρ - Άβαξ - Egis λήγει το δ’ τρίμηνο του 2024.
Τα δεδομένα, πάντως, δημιουργούν προβληματισμό στην αγορά. Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών (παρότι κυκλοφορούν σενάρια ακόμη και για πρόωρη «λήξη» της υφιστάμενης παραχώρησης) αναμένει ακόμα το πόρισμα μελέτης που έχει παραγγείλει ενόψει της νέας σύμβασης παραχώρησης (με ορίζοντα παράδοσης τον Δεκέμβριο), ενώ πρέπει να αποφασίσει τι θα πράξει με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Από την πλευρά της, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία σε όλους τους τόνους δηλώνει πως έχει τηρήσει όλους τους όρους της υφιστάμενης παραχώρησης και θεωρεί τη λήξη της στα τέλη του 2024 «αδιαπραγμάτευτη» και, πηγές λένε, πως δεν γνωρίζει τίποτα για τις προθέσεις της Πολιτείας.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο νέος διαγωνισμός θα βασιστεί σε διαφορετικό μοντέλο απόδοσης, με το δημόσιο να αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής του στα έσοδα του πλέον προσοδοφόρου αυτοκινητοδρόμου της χώρας.
Και σίγουρα... ανάβουν τα αίματα.
GAP: Για τον Φεβρουάριο του 2022 πήρε δικάσιμο η «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων», μετά την έφεση που άσκησε σε συνέχεια της απορριπτικής απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών στο αίτημά της για επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης.
Στόχος να ανατρέψει τα επιχειρήματα του πτωχευτικού δικαστηρίου και να πετύχει τελικά να υπαχθεί στον μηχανισμό εξυγίανσης του ΠτΚ με όχημα τη Yamaran.
Πρόκειται για εταιρεία της οικογένειας του Στέφανου Μαρινόπουλου, η οποία με βάση το σχέδιο εξυγίανσης θα αυξήσει το ποσοστό της στην αιτούσα στο 99%, περιορίζοντας τη συμμετοχή της παλαιάς εταιρείας Μαρινόπουλος σε 1%.
Οπλο στην προσπάθεια εκτιμάται ότι θα αποτελέσει το ότι η εταιρεία κατάφερε να ανανεώσει τη συνεργασία της με τον οίκο Gap υπογράφοντας συμφωνία franchise agreement με ορίζοντα το 2028.
Η εξέλιξη αυτή, μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας, δημιούργησε ευφορία στο επιτελείο της εταιρείας. Το γεγονός κρίνεται σημαντικό, αν ληφθεί υπόψη ο αρνητικός απόηχος του «ναυαγίου» της αλυσίδας supermarket Μαρινόπουλος, που «σκιάζει» κάθε νέο εγχείρημα της ευρύτερης επιχειρηματικής οικογένειας, αν και η δομή της παλαιάς εταιρείας Μαρινόπουλος έχει αλλάξει από το 2016 και η συμμετοχή της στη «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων» έχει περιοριστεί σε 5%.
Η ανανέωση της συμφωνίας με την αμερικανική πολυεθνική ήρθε σε μια περίοδο που αυτή προχωρά σε μεγάλης κλίμακας μετασχηματισμό και κλεισίματα καταστημάτων.
ΛΙΜΑΝΙΑ: Πλώρη για την αξιοποίηση τεσσάρων σημαντικών assets έχει βάλει το οικονομικό επιτελείο, αφού, όπως τόνισε χθες ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, η ολοκλήρωση των διαγωνισμών για την εκμετάλλευση των λιμανιών που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) βρίσκεται ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα.
Προτεραιότητα έχει δοθεί στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου στην Κρήτη, τα οποία πάντως βρίσκονται σε διαφορετική… φάση. Η αξιοποίηση των τριών πρώτων βρίσκεται στη β’ φάση, εκείνη της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, ενώ στις 17 Σεπτεμβρίου ξεκινά ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του κρητικού λιμανιού, με τους υποψήφιους επενδυτές, μεταξύ των οποίων και ηχηρά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν, να έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.
Αναφορικά τώρα με το λιμάνι του Βόλου, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού τοποθετείται στο α’ εξάμηνο του 2022.