Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 2 2021

Από Βουκουρέστι το πρώτο χτύπημα στον τουρισμό-Πώς έφτασε η ελληνική τσιπούρα να στοιχίζει… χαβιάρι

Από Βουκουρέστι το πρώτο χτύπημα στον τουρισμό-Πώς έφτασε η ελληνική τσιπούρα να στοιχίζει… χαβιάρι

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Η εικόνα που μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης από τη Θάσο, όπου αυτοκίνητα με ρουμανικές πινακίδες έκαναν ουρά για να μπουν στο πλοίο της επιστροφής είναι ένα ηχηρό καμπανάκι για τους κινδύνους που επιφυλάσσει η πανδημία τώρα που μπήκαμε στον «σκληρό πυρήνα» της καλοκαιρινής σεζόν.

Την περασμένη Πέμπτη η αρμόδια επιτροπή της χώρας αναθεώρησε τη λίστα κινδύνου και μετέφερε την Ελλάδα στην κατηγορία «κόκκινο». Η κίνηση αυτή σημαίνει ότι όταν οι Ρουμάνοι επιστρέφουν τη χώρα τους από την Ελλάδα πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα 14 ημερών. Εξαίρεση δίνεται για τους πλήρως εμβολιασμένους (τελευταία δόση 10 ημέρες προ της άφιξης) και όσους νόσησαν τις τελευταίες 180 ημέρες και τα παιδιά (ηλικίες 6-16 ετών απαιτείται να έχουν αρνητικό PCR 72 ωρών).

Οπως είναι φυσικό εκτός από τις έκτακτες αναχωρήσεις η τουριστικά αγορά μετρά και ακυρώσεις διακοπών, καθώς οι Ρουμάνοι μπορούν να επιλέξουν άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.

Και αν αυτή είναι μια περιορισμένη σχετικά αγορά για την Ελλάδα, φανταστείτε τις συνέπειες από ανάλογη κίνηση μιας εκ των βασικών δεξαμενών του τουρισμού...

 

ΣΤΟΧΟΙ. Με τις ίδιες πάνω κάτω προσδοκίες κινούνται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες που αντλούν σημαντικά έσοδα από τον τουρισμό. Στη Γαλλία για παράδειγμα, στόχος είναι να υποδεχτεί φέτος 50 εκατομμύρια τουρίστες, περισσότερους δηλαδή από τα 35 εκατομμύρια που είχε το 2020, αλλά και πολύ λιγότερους από τα 90 εκατομμύρια που υποδέχτηκε το 2019.

Η στόχευση δηλαδή, είναι να κινηθεί λίγο κάτω από το 50% της προ πανδημίας σεζόν, όπως άλλωστε και στην Ελλάδα.

Στη χώρα ποντάρουν πολλά στους ευρωπαϊους (πλην Βρετανών, καθώς το Λονδίνο έχει επιβάλει 14ημερη καραντίνα σε όσους επιστρέφουν από τη Γαλλία), αλλά όχι στους Ασιάτες, που δεν αναμένεται να ταξιδέψουν προς Γηραιά Ηπειρο φέτος.

Γι’ αυτούς οι προσδοκίες μετατίθενται για το 2022…

 

ΨΑΡΙΑ. Πανάκριβη η ελληνική τσιπούρα στη Σιγκαπούρη. Με κόστος αγοράς κάτω από 2,5 ευρώ/κιλό, το προϊόν επιβαρύνεται με έξοδα μεταφοράς που υπερβαίνουν... τα 9 ευρώ. Βάλτε και το κέρδος του λιανέμπορα και η τιμή φτάνει στα καταστήματα πάνω από 25 ευρώ.

Η αλυσίδα της ακρίβειας συνεχίζεται και όπως ακούει η στήλη στα εστιατόρια οι τιμές κυμαίνονται από 55 έως 90 ευρώ το κιλό, κάτι σαν… χαβιάρι.

Η αγορά ελπίζει τώρα να επιστρέφει το κόστος μεταφοράς στα επίπεδα του 2019, δηλαδή 4 ευρώ το κιλό, διευκολύνοντας σημαντικά την διείσδυση του ελληνικού προϊόντος στην τοπική αγορά.

Ας σημειωθεί ότι το 2019, η Σιγκαπούρη εισήγαγε τρόφιμα αξίας άνω των 20 δισ. δολαρίων και ποτά αξίας 5 δισ. Δολαρίων. Όσο για το μερίδιο αγοράς των ελληνικών ιχθυρών, είναι μικρό (περί τα 4.500 κιλά το 2019), κυρίως τσιπούρα και λαβράκι, που φτάνει φρέσκο, αεροπορικώς και κατά κύριο λόγο κατευθύνεται σε ελληνικά και ακριβά ευρωπαϊκά εστιατόρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v