Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 15 2021

Νέα «φίλια» πυρά στη ΝΔ για τα εργασιακά - Το mini bond της Prodea - Το επόμενο πεδίο «μάχης» για τις εποπτικές Αρχές

Νέα «φίλια» πυρά στη ΝΔ για τα εργασιακά - Το mini bond της Prodea - Το επόμενο πεδίο «μάχης» για τις εποπτικές Αρχές

PRODEA: Τέλη του μήνα με αρχές Ιουλίου αναμένεται να διενεργηθεί η δημόσια εγγραφή για το «mini» bond, ύψους 250 με 300 εκατ. ευρώ.

Θα μοιράσει και φέτος «γαλαντόμο» μέρισμα στην Castlelake (σ.σ. ελέγχει άμεσα και έμμεσα το 98,15%) και στους ελάχιστους μετόχους μειοψηφίας.

 

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: «Η κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιληφθεί πως ανάκαμψη της οικονομίας με μειώσεις μισθών και απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων δεν μπορεί να υπάρξει. Και δεν υπάρχει καμία προοπτική ανάπτυξης και ευημερίας, χωρίς ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, με στήριξη των εργαζομένων».

Οχι, δεν είναι ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έξι πρώην βουλευτών και υπουργών της ΝΔ, που επιτίθενται στην κυβέρνηση για το εργασιακό νομοσχέδιο, με τις φωνές τους να προστίθενται σε αυτήν της βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης της ΝΔ -και δικηγόρου- Άννας Ευθυμίου για το νομοσχέδιο.

Το κείμενο υπογράφουν ο Χρ. Ζώης, ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο Ν. Σταυρογιάννης, ο Σάββας Τσιτουρίδης, ο Ευάγγελος Αντώναρος και η Κρινιώ Κανελλοπούλου

«Η κυβέρνηση κάνει μια επιλογή θεσμικής οπισθοδρόμησης, που βρίσκεται σε προφανή αναντιστοιχία τόσο με την ιδεολογία μιας ιστορικής παράταξης που διαχρονικά εξέφραζε τον κοινωνικό φιλελευθερισμό όσο και με τις προεκλογικές εξαγγελίες της», καταλήγουν.

 

ΕΠΟΠΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ: Ακόμη δεν έχει ξεχαστεί -ιδίως από τους εμπλεκόμενους- το όχι και τόσο διπλωματικό «τζαρτζάρισμα», ανάμεσα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στην Επιτροπή Ελέγχου Τηλεπικοινωνιών, για το κόστος των υπηρεσιών telecoms στην Ελλάδα κι απ' ό,τι φαίνεται, μάλλον θα προκύψει νέο «πεδίο μάχης» μεταξύ ανεξάρτητων Αρχών.

Το νέο πεδίο μάχης ίσως προέλθει από την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2019/1, που αφορά την παροχή αρμοδιοτήτων στις αρχές ανταγωνισμού των κρατών-μελών, ώστε να επιβάλλουν αποτελεσματικότερα τους κανόνες και για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς.

Κατά την ενσωμάτωση της εν λόγω οδηγίας, που θα αντικαταστήσει το νόμο 3959/2011 περί ανταγωνισμού, εκτός των «κεντρικών κατευθύνσεων» της ΕΕ είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν και επιμέρους παρεμβάσεις από τον εθνικό νομοθέτη.

Κάτι που άλλωστε επιτρέπει για όλες τις οδηγίες η ίδια η Κομισιόν, λόγω των ιδιαιτεροτήτων ανά χώρα.

Για τα ελληνικά δρώμενα, ένα από τα «hot» θέματα είναι αν θα θεσμοθετηθεί στο εν λόγω πλαίσιο «η κατάχρηση κεντρικής θέσης σε οικοσυστήματα επιχειρήσεων που έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον εγχώριο ανταγωνισμό».

Τα οικοσυστήματα αυτά σχετίζονται κατά κύριο λόγο με τις πλατφόρμες ψηφιακής οικονομίας (τεχνολογικές επιχειρήσεις που φθάνουν να κάνουν έως delivery ή πωλήσεις ασφαλειών), για τα οποία υποστηρίζεται ότι τα εμπόδια εισόδου για νέες, τρίτες επιχειρήσεις είναι αρκετά.

Σε κάποιες περιπτώσεις, οι εταιρείες αυτές, αν και δεν έχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά τους, έχουν το δικό τους οικοσύστημα με διάφορες άλλες εταιρείες, όπως για την ανάπτυξη εφαρμογών, που μπορούν να δημιουργούν σημαντικά εμπόδια εισόδου στην αγορά για νέες επιχειρήσεις.

Στις συγκεκριμένες δραστηριότητες υπάρχει αυτή τη στιγμή έντονος ανταγωνισμός, με πολλές εταιρείες να επιχειρούν να γίνουν οι αρχιτέκτονες ενός οικοσυστήματος με τη συμμετοχή περισσότερων διαφορετικών εταιρειών (third party ecosystems).

Για τον λόγο αυτό, εκφράζονται σκέψεις ότι θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να εξετάζονται αυτά τα οικοσυστήματα, κάτι που σε ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία και προσεχώς η Γερμανία, είναι εφικτό.

Συνεπώς, αν υιοθετηθεί αυτή η δυνατότητα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορεί να παρέμβει στον έλεγχο δραστηριοτήτων, που αυτή τη στιγμή εποπτεύονται από άλλη ανεξάρτητη αρχή.

Και επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε συνεργασίες μεταξύ ανεξάρτητων αρχών, το πιθανότερο είναι να δούμε, ως συνήθως, την ανταλλαγή «πυρών».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v