Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 14 2021

Οι απορροφήσεις καταστημάτων από Βασιλόπουλο, η αντίστροφη πορεία του Scarlet Beauty και Alpha-Cepal

Οι απορροφήσεις καταστημάτων από Βασιλόπουλο, η αντίστροφη πορεία του Scarlet Beauty και Alpha-Cepal

ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Τρία καταστήματα franchise σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα απορρόφησε η ΑΒ. Και τα τρία καταστήματα ανήκουν στον ίδιο franchisee, τον συνεργάτη της εταιρείας Γιάννη Αβδελά. Πρόκειται για γνωστό όνομα στην αγορά, καθώς Ιωάννης Αβδελάς ήταν o Γενικός Διευθυντής της Dia Hellas, ισπανικής αλυσίδας supermarket, τύπου discount, που ήρθε στην Ελλάδα πριν το 2000 και μια δεκαετία αργότερα πέρασε στον έλεγχο της Carrefour. Ο Γιάννης Αβδελάς αποχώρησε λίγο νωρίτερα, το 2008, εποχή που η εταιρεία είχε βρεθεί στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για πρακτικές που αντιβαίνουν στη νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Μετά δημιούργησε μια δική του εταιρεία με δραστηριότητα σε ακίνητα, λιανεμπόριο τροφίμων και συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Σχετικά τώρα με τις κινήσεις της ΑΒ, στόχος της απορρόφησης των τριών εταιρειών είναι η μείωση λειτουργικών δαπανών, οι καλύτερες και πιο επωφελείς εμπορικές συμφωνίες και οι οικονομίες κλίμακας.

Στη Σαντορίνη, η Thira Foods, ένα κατάστημα στην περιοχή Καρτεράδο στη Θήρα, έχει ενταχθεί στο δίκτυο εδώ κι ενάμιση χρόνο, σύμφωνα με πηγές στην εταιρεία. Πρόκειται για κατάστημα που έκανε τζίρο το 2019 πάνω από 6,5 εκατ. ευρώ, περίπου 30 χιλ. πάνω από την προηγούμενη χρονιά, με θετικό αποτέλεσμα μετά από φόρους, ήτοι κέρδη 79,5 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών στην προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία, ως franchise του ΑΒ, ήταν μεν εκτεθειμένη σε μικρότερους κινδύνους απ’ ό,τι αν ήταν ένα μεμονωμένο κατάστημα, δεν είχε δανεισμό αλλά αντιμετώπιζε τον ανταγωνισμό με χαμηλά περιθώρια μεικτού κέρδους, ενώ πρόσθετες αβεβαιότητες έφερε η απουσία τουρισμού τον τελευταίο χρόνο.

Επίσης η εταιρεία κατέχει ομολογίες της KAST Foods, που είναι μια από τις άλλες δύο εταιρείες που απορροφά η ΑΒ. Η KAST Foods δεν εμφανίζει τις ίδιες ικανοποιητικές επιδόσεις με τη Thira Foods. Πρόκειται για κατάστημα στην Κυπαρισσία, επί της Εθνικής Οδού Κυπαρισσίας - Πύργου με τζίρο περίπου 2 εκατ. ευρώ το 2019 και αρνητικά ίδια κεφάλαια. Το αρνητικό αποτέλεσμα στην έκτη οικονομική χρήση οδήγησε τη διοίκηση σε διαπραγματεύσεις με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να εισέλθει στο μετοχικό της κεφάλαιο. 

Όσο για την AST Foods, του ίδιου franchisee, ήταν επίσης σε διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή. Κατείχε στο τέλος του 2019 ομολογίες 30.000 της KAST Foods και διέθετε κατάστημα στην Ακράτα, με δραστηριότητα στη λιανική (και περιορισμένη χονδρική). Η εταιρεία το 2019 έκανε τζίρο 2 εκατ. ευρώ και εμφάνιζε αρνητικά ίδια κεφάλαια ενώ είχε μπει ήδη σε διαδικασία εξυγίανσης μέσω της εξαγοράς των μετοχών της από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

 

ALPHA: Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση στην Davidson Kempner του 80% της εταιρείας διαχείρισης απαιτήσεων Cepal καθώς και του 51% των ομολογιών ενδιάμεσης (mezzanine notes) και χαμηλής (junior notes) διαβάθμισης της τιτλοποίησης Galaxy.

Ενόψει της μεταβίβασης, οι έκτακτες γενικές συνελεύσεις των Cepal Συμμετοχών και Cepal Hellas αποφάσισαν, προ ημερών, τη μετατροπή των προνομιούχων μετοχών σε κοινές.

Ειδικότερα, στις 4 Ιουνίου αποφασίστηκε να μετατραπούν σε κοινές μετοχές οι 24.938.100 εξαγοράσιμες προνομιούχες μετοχές της Cepal Συμμετοχών και το μετοχικό της κεφάλαιο διαμορφώθηκε σε 41.178.962 ευρώ.

Τρεις ημέρες μετά, αποφασίστηκε και η μετατροπή των 19.467.331 εξαγοράσιμων προνομιούχων μετοχών της Cepal Hellas. Το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται, πλέον, σε 35.695.331 ευρώ. 

 

SCARLET BEAUTY: Από τις λίγες περιπτώσεις που ένα brand αποκτά πρώτα ψηφιακή και μετά φυσική παρουσία στην αγορά είναι το Scarlet Beauty.

To scarletbeauty.gr ψηφιακό κατάστημα καλλυντικών εγκαινίασε την παρουσία του μέσα στην πανδημία και συγκεκριμένα 13 Απριλίου του 2020. Το εγχείρημα, πίσω από το οποίο βρίσκεται η οικογένεια Σαράντη, κέρδισε πελατεία εν μέσω πανδημίας, βασισμένο εν πολλοίς στα πιο γνωστά εμπορικά σήματα ομορφιάς που υπάρχουν στο portfolio του ομίλου Σαράντη, καθώς και άλλες μάρκες για τις οποίες έχει αποκλειστικότητα.

Πλέον έχει αποκτήσει και φυσική παρουσία στην αγορά, με κατάστημα στο Χαλάνδρι.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v