Περίπου 60 ΦΕΚ έχουν εκδοθεί από το 1976 μέχρι σήμερα, με ρυθμίσεις για τα επίπεδα θορύβου στο περιβάλλον, που αποτελεί πλέον τεράστιο ζήτημα για τους κατοίκους της Ελλάδας.
Στο χάος με τις εξατμίσεις δικύκλων έχει προστεθεί η απίστευτη κατάσταση με τις «φυσούνες» που χρησιμοποιούν όσοι καθαρίζουν πεζοδρόμια και τα κοπτικά μηχανήματα κηπουρών, τα κομπρεσέρ κ.λπ.
Μιλάμε για την απόλυτη παραβίαση των κοινοτικών οδηγιών για τα επίπεδα θορύβου, με την κατάσταση να είναι ακόμα χειρότερη για τους επιβάτες του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου καθώς σε πολλούς συρμούς δεν μπορείς να γλιτώσεις ούτε φορώντας ακουστικά!
Από το 2014 υπάρχει ο κοινοτικός κανονισμός 540/2014, που δεν έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία, και προβλέπει συμμόρφωση των εταιρειών ανταλλακτικών αντικατάστασης εξατμίσεων με τα όρια που τίθενται.
Από το 2010 έχει θεσπιστεί στην Ελλάδα, με τον νόμο 3897, η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ), χωρίς να εκδοθούν ποτέ μια σειρά από Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) με τις οποίες θα καθορίζονταν, πρώτον, η μορφή και το περιεχόμενο της Κ.Ε.Θ., οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής της, η όλη διαδικασία και τα κριτήρια ελέγχου θορύβου, η συχνότητα διενέργειας του ελέγχου αυτού, η διαδικασία αξιολόγησης, αδειοδότησης και εποπτείας των φορέων έκδοσής της, οι προϋποθέσεις έναρξης του θεσμού σε ένα νομό και κάθε άλλο, σχετικό με τα ανωτέρω, θέμα και, δεύτερον, το ειδικό τέλος το οποίο επιβάλλεται για τον έλεγχο των μοτοσικλετών, των μοτοποδηλάτων και τρίτροχων οχημάτων από τα Δημόσια Κ.Τ.Ε.Ο. για τον ειδικό έλεγχο θορύβου.
Μετά τις ΚΥΑ προβλεπόταν η έκδοση αποφάσεων των τότε νομαρχών για τον χρόνο εφαρμογής, ο καθορισμός της συνεργασίας με τις τοπικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.λπ.
Πριν από λίγους μήνες, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης είχε δηλώσει στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της κας Φ. Πιπιλή, πως «εξετάζεται» επιτέλους η εφαρμογή της ΚΕΘ. Θα προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις για τους παραβάτες, αν και όποτε εντοπιστούν!
Αυτοί οι έλεγχοι, όπως επισημαίνουν άνθρωποι που ασχολούνται με το θέμα, δεν λύνουν το πρόβλημα της διάθεσης εξατμίσεων ή άλλων συσκευών (από «φυσούνες» μέχρι κομπρεσέρ) που παραβιάζουν τα όρια των κοινοτικών οδηγιών από εμπόρους. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούν οι έλεγχοι.
Λεπτομέρειες, θα πείτε, σε μια χώρα που δεν μπορεί να κλείσει δύο τρύπες σε κεντρικό δρόμο…