Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου της βιομηχανίας επίπλων Δρομέας, κυριάρχησε η δυσαρέσκεια του βασικού της μετόχου Αθανάσιου Παπαπαναγιώτου για σειρά θεμάτων στο εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον και η προειδοποίησή του (ή καλύτερα η επανάληψη παλαιότερης προειδοποίησής του) ότι την επόμενη διετία θα εξετάσει το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας της εταιρείας στο εξωτερικό.
Το ίδιο διάστημα ωστόσο, υπάρχουν χρηματιστηριακοί παράγοντες που αξιολογούν τις προοπτικές της εισηγμένης, προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο τοποθέτησής τους στη μετοχή, ιδίως μετά την πρόσφατη ανάληψη έργου ύψους 15 εκατ. ευρώ από τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις.
Ο Δρομέας που πέρασε πολύ δύσκολες μέρες κατά τη διάρκεια της κρίσης (βύθιση της εγχώριας ζήτησης, δανεισμός, κ.λπ.), κατάφερε το 2018 να σημειώσει κύκλο εργασιών 16,74 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 362 χιλ. ευρώ, ενώ πέρυσι έκλεισε τη χρονιά με πωλήσεις ύψους 18 εκατ. ευρώ και βελτιωμένη λειτουργική (EBITDA 2018 στα 3,18 εκατ. ευρώ) και καθαρή κερδοφορία.
Με δεδομένο μάλιστα το τρέχον πολύ υψηλότερο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων σε σχέση με πέρυσι, αλλά και την παρατηρούμενη -δειλή έστω- τόνωση της εγχώριας ζήτησης στην αγορά επίπλων γραφείου, πρώτες εκτιμήσεις αναλυτών μιλούν για φετινές πωλήσεις της εισηγμένης γύρω στα 25 εκατ. ευρώ.
Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, η εταιρεία που διαπραγματεύεται στο ΧΑ πολύ κάτω από τη λογιστική της αξία (13,7 εκατ. στο ταμπλό, όταν τα ίδια κεφάλαια της 30ης Ιουνίου 2019 ανέρχονταν στα 25,77 εκατ. ευρώ) αναμένεται να επιστρέψει σε «μάλλον κανονικό» δείκτη καθαρού χρέους προς EBITDA, όταν ο δείκτης κυκλοφοριακής ρευστότητας βρίσκεται ήδη σε πολύ καλά επίπεδα (το μεγαλύτερο τμήμα του δανεισμού είναι μακροπρόθεσμο).
Σε κάθε περίπτωση, τόσο η εταιρεία, όσο και κατ’ επέκταση η μετοχή της, θα ενισχυθούν δραστικά στο βαθμό που θα μπορέσει να αναλάβει νέες σημαντικές συμβάσεις σε εξωτερικό ή/και εσωτερικό μέσα στο 2020.
Και αυτό γιατί η χρήση της τρέχουσας παραγωγικής δυναμικότητας στη μονάδα των Σερρών είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Μόνο με τη χρήση μίας «βάρδιας», το εργοστάσιο μπορεί να «σηκώσει» κύκλο εργασιών 40 εκατ. ευρώ!