Διπλό μέτωπο ανατιμήσεων καλείται να αντιμετωπίσει η εγχώρια αγορά υγρών καυσίμων και φυσικά τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις.
Όπως αναφέρουν στη στήλη στελέχη των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, από την 1η Ιανουαρίου του 2020 τέθηκε σε ισχύ η υποχρέωση των διυλιστηρίων, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, να προσθέτουν στην παραγωγή των προϊόντων της βενζίνης περισσότερες ποσότητες βιοαιθανόλης.
Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό της πρόσμιξης ανέβηκε σε 3,3% από 1%. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι τιμές διύλισης να ανέβουν σε μία νύχτα… από τις 31 Δεκεμβρίου έως την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους, κατά 25 ευρώ ανά κυβικό μέτρο. Ή περίπου κατά 2,5 λεπτά το λίτρο.
Αυτές οι ανατιμήσεις «πέρασαν» στην αντλία, με αποτέλεσμα πηγές της αγοράς να θεωρούν ότι έχει προκληθεί σύγχυση σε επαΐοντες και μη, οι οποίοι συμπεραίνουν ότι οι ανατιμήσεις είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπικών πρακτικών των πρατηριούχων εξαιτίας της κρίσης της Μέσης Ανατολής.
Το μέτωπο αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ακόμη δεν έχει ανοίξει. Οι πρώτες εκτιμήσεις θέλουν οι τιμές των καυσίμων, εξαιτίας του ράλι των διεθνών τιμών του αργού, να ανεβαίνουν κατά περίπου 1 με 1,5 λεπτό το λίτρο, τις επόμενες τρεις μέρες. Κάτι που θα φανεί από τις σημερινές τιμολογήσεις του κλάδου με βάση το Platt’s της Μεσογείου, το οποίο λαμβάνει υπόψη του τις τιμές των προηγούμενων τεσσάρων ημερών.
Βέβαια, η διάρκεια της κρίσης της Μέσης Ανατολής και οι επιπτώσεις της στις διεθνείς αγορές πετρελαίου θα καθορίσουν και το μέγεθος των ανατιμήσεων και των επιπτώσεων τόσο στην αντλία όσο και συνολικά στην οικονομία.
Κάτι που όλοι απεύχονται, ιδίως με τα ακραία σενάρια που θέλουν τις τιμές του αργού να φτάνουν στα 100 δολάρια ανά βαρέλι…