Αλαλούμ επικρατεί με όσους θέλουν να πάρουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, καθώς όπως φαίνεται, η διαφωνία κυβέρνησης και σχολών έχει φέρει τους χιλιάδες ενδιαφερόμενους σε αδιέξοδο.
Η αρχή έγινε με νέο θεσμικό πλαίσιο που πέρασε η κυβέρνηση και ως πρώτο στόχο είχε (και σωστά) τις αξιοκρατικές εξετάσεις, ώστε να αποφευχθούν τα «φακελάκια», σε μια τόσο δυσφημισμένη δραστηριότητα.
Από τη θεωρία όμως στην πράξη, η διαφορά φαίνεται πως είναι μεγάλη. Αρχικά, οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών έχουν ουσιαστικά σταματήσει από τον… Σεπτέμβριο του 2018, με αποτέλεσμα η ουρά των υποψηφίων να αριθμεί πολλές χιλιάδες άτομα.
Επιπλέον, όσοι πηγαίνουν τώρα να δώσουν εξετάσεις πληροφορούνται ότι θα πρέπει να καταβάλουν 120 ευρώ(!) ασφάλιστρα, για τα πέντε λεπτά που θα διαρκέσει η εξέτασή τους. Και αν μάλιστα κοπούν στις εξετάσεις και ξαναδώσουν τον επόμενο μήνα, θα πρέπει να επιβαρυνθούν με άλλα 120 ευρώ, για άλλα πέντε λεπτά της ώρας εξέταση και... βλέπουμε.
Όπως είναι φυσικό, οι διαμαρτυρίες δίνουν και παίρνουν και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι τόσο έντονες έτσι ώστε να ξεφεύγουν των… «καθωσπρέπει» ορίων.
Απέναντι στα έντονα παράπονα των πελατών, οι σχολές οδηγών παραπέμπουν στο κράτος και στις ασφαλιστικές εταιρείες, λέγοντας πως «αυτός είναι ο νόμος και εμείς δεν ξέρουμε τίποτε. Αν βρείτε άλλο, φτηνότερο ασφαλιστικό συμβόλαιο, φέρτε το μας να προχωρήσουμε».
Ωστόσο, η κατάσταση δείχνει να έχει οργανωθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε μόνο μια ασφαλιστική εταιρεία με έδρα το Κατάρ που λειτουργεί στη χώρα μας ως ΕΠΥ (Παροχή Ελεύθερων Υπηρεσιών) φέρεται να διαθέτει τέτοιου είδους κάλυψη.
Αντίθετα, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος δεν δέχτηκε να προσφέρει τέτοιο προϊόν, λέγοντας πως «οι εταιρείες μας δέχονται να καλύψουν το αυτοκίνητο ενός υποψήφιου οδηγού που θα κινείται σε κλειστό χώρο, χωρίς την παρουσία κανενός άλλου οχήματος, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν έναν οδηγό χωρίς δίπλωμα, που θα κινείται στο ανοιχτό οδικό δίκτυο».
Και επί του παρόντος, όλοι ψάχνονται...