Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 22 2019

Τα ποσοστά στο Καστέλι και τα νέα-καταλύτες της Πειραιώς

Τα ποσοστά στο Καστέλι και τα νέα-καταλύτες της Πειραιώς

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Στην τελική ευθεία εισέρχεται, όπως πληροφορείται η στήλη, ο διαγωνισμός της Πειραιώς για την ανάθεση διαχείρισης του συνόλου σχεδόν των NPEs, αλλά και των ανακτηθέντων ακινήτων της τράπεζας

Η τράπεζα προσπαθεί να αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, μέσα στις επόμενες ημέρες, ώστε στις 3 Ιουνίου, με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου, να γνωστοποήσει στους επενδυτές ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση κεφαλαιακής της ενίσχυσης.

Η ανάθεση διαχείρισης θα διενεργηθεί με απόσχιση και εισφορά της εσωτερικής διεύθυνσης διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, που αποτελεί τον «κορμό» της Piraeus Legacy Unit (PLU), σε μια νέα θυγατρική.

Η τελευταία θα υπογράψει με την Πειραιώς πολυετή σύμβαση διαχείρισης και ο προτιμητέος επενδυτής θα αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο (σ.σ. περίπου 80%).

Από τη συναλλαγή, η Πειραιώς εκτιμάται ότι θα εγγράψει κεφαλαιακό κέρδος της τάξης των 300 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας ισόποσα τον δείκτη κύριων εποπτικών κεφαλαίων της (Common Equity Tier I - CET I). Ταυτόχρονα, θα μειωθούν οι δαπάνες μισθοδοσίας.

Μετά, δε, την υπογραφή σύμβασης αγοραπωλησίας, ενδέχεται να προχωρήσει, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες που επικρατούν στις αγορές, στην έκδοση Tier II ομολόγου της τάξης τουλάχιστον των 200 εκατ. ευρώ.

 

ΚΑΣΤΕΛΛΙ: To 100% της κατασκευής θα έχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου Κρήτης.

Ο όμιλος θα συμμετέχει με 32,46% στην εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, με τους Ινδούς της GMR Airports Limited να ελέγχουν το 21,64%. Το ελληνικό δημόσιο θα συμμετέχει στην εταιρεία εκμετάλλευσης με ποσοστό 45,9%.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι δεν είναι το μοναδικό που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ. Στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, η κατασκευαστική κοινοπραξία VINCI TERNA CONSTRUCTION JV DOO BEOGRAND - STARIGRAD υπέγραψε τη σύμβαση του «Νέου Αεροδρομίου Βελιγραδίου (Nikola Tesla)».

Η κοινοπραξία θα υλοποιήσει τα εξής έργα: α) τερματικοί σταθμοί, β) εξωτερικοί χώροι αεροδρομίου εξυπηρέτησης αεροσκαφών και γ) εξωτερικοί χώροι εξυπηρέτησης ταξιδιωτών. Ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 5 χρόνια, το συμβατικό αντικείμενο ανέρχεται σε 262 εκατ . ευρώ και το ποσοστό συμμετοχής του ελληνικού ομίλου στο 49%.

 

YALCO: Με αιτήσεις ανακοπής των πλειστηριασμών επί των ακινήτων της -οι οποίοι έχουν προγραμματιστεί μέσα στον Ιούλιο- αμύνεται η εταιρεία Yalco.

Η διοίκηση της εταιρείας συνεχίζει να επιδιώκει «λύση», δηλαδή την εξεύρεση πιθανής χρηματοδότησης από νέο επενδυτή (σε συνεργασία ασφαλώς με τις τράπεζες), υποστηρίζοντας πως υπάρχει «αξία» στην εταιρεία.

Από την άλλη, επιδιώκει να ανατρέψει τους πλειστηριασμούς, που διενεργούνται βάσει του Βασιλικού Διατάγματος του 1923, και οι οποίοι αν καρποφορούσαν, θα απέδιδαν το 65% πίσω στις τράπεζες. Εφόσον, οι πλειστηριασμοί δεν αποφευχθούν, αλλά διενεργηθούν βάσει των προνοιών του Πτωχευτικού Νόμου, το προϊόν τους θα διανεμηθεί κατά 65% στις τράπεζες, κατά 25% στους εργαζόμενους και κατά 10% στους λοιπούς πιστωτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v