Θραύση κάνουν τα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ που απευθύνονται στις τουριστικές επιχειρήσεις και συγκεκριμένα στις μικρές και πολύ μικρές.
Μετά το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για το πρόγραμμα «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών», το οποίο «άνοιξε» το 2016 και στο οποίο αιτήθηκαν να υπαχθούν 2.553 υφιστάμενες επιχειρήσεις, ακολούθησε ο «πάταγος» που δημιούργησε το πρόγραμμα «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».
Ο πάταγος προήλθε από τον αριθμό των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν και ο οποίος ανήλθε στα 7.279. Και να σκεφτεί κανείς ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε υπό σύσταση επιχειρήσεις. Δηλαδή πρόκειται για νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες.
Ο ανέλπιστος αυτός αριθμός αιτήσεων κινητοποίησε το υπουργείο Οικονομίας, το οποίο με τη συνδρομή και των περιφερειών κατάφερε και πολλαπλασίασε τοn προϋπολογισμό από τα αρχικώς 120 εκατ. ευρώ στα 411,5 εκατ. ευρώ.
Παρά τον υπερτριπλασιαμό των κονδυλίων, ήταν αδύνατον να χρηματοδοτηθούν και τα 7.279 επενδυτικά σχέδια. Έτσι, με τη διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης, προκρίθηκαν τα 2.527.
Σημειώνεται ότι στο πρώτο πρόγραμμα προκρίθηκαν 1.699 επενδυτικά σχέδια, για τα οποία διατέθηκαν 95,6 εκατ. ευρώ δημόσιου και κοινοτικού χρήματος.
Οπότε έως αυτή τη στιγμή έχει δεσμευθεί περισσότερο από μισό δισ. ευρώ για πολύ μικρές και μικρές τουριστικές επιχειρήσεις. Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται και οι επενδύσεις που γίνονται με τα κίνητρα του αναπτυξιακού νόμου.
Φαίνεται λοιπόν ότι ο τουριστικός τομέας αποτελεί στρατηγικό επενδυτικό στόχο για πολλούς Έλληνες. Στόχος που γίνεται ακόμα πιο θελκτικός αλλά και εφικτός, αφού «περιστοιχίζεται» και με «κοινοτικά κονδύλια»…