Εδώ και περίπου δύο δεκαετίες έχει ανακοινωθεί πως η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με το τρένο θα διαρκεί μόλις 3,5 ώρες, αλλά ακόμα περιμένουμε!
Μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε για αρκετό καιρό ακόμα, παρά τις εξαγγελίες για «Λευκά» και «Ασημένια» Βέλη και άλλα ηχηρά. Είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα παραδοθούν οι εργολαβίες για τα συστήματα σηματοδότησης (ECTS) και τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας.
Πάντως ένα σημαντικό βήμα θα γίνει τον Ιανουάριο, καθώς θα πραγματοποιηθούν τα πρώτα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκινούμενα τρένα, σχεδόν 20 χρόνια μετά την εκκίνηση των έργων αναβάθμισης της γραμμής...
Η πρόοδος που παρατηρείται στα σιδηροδρομικά έργα δεν έχει, πάντως, βελτιώσει τις σχέσεις των Ιταλών της FSI, που ελέγχουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ.
Μάλιστα οι διοικήσεις των τελευταίων έφτασαν μέχρι του σημείου να ανακοινώσουν πως ετοιμάζουν την προμήθεια συρμών για να ανταγωνιστούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις επιβατικές μεταφορές!