Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 11 2017

Ποια είναι τα έργα που πραγματικά «καίνε» τους Γάλλους

Ποια είναι τα έργα που πραγματικά «καίνε» τους Γάλλους

Εκτός από το θέμα της ενέργειας, που βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ της γαλλικής και της ελληνικής πλευράς την περασμένη εβδομάδα, από τα ραντεβού της Παρασκευής προκύπτει πως παραμένει ζωηρότατο το ενδιαφέρον γαλλικών ομίλων για έργα υποδομών και διαχείριση δημοσίων δικτύων (κυρίως ύδρευσης).

Εξάλλου ο γαλλικός όμιλος Vinci έχει την ισχυρότερη παρουσία μεταξύ των ξένων ομίλων στον τομέα της διαχείρισης οδικών αξόνων, αφού είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο στην κοινοπραξία Γέφυρα (ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου), όσο και στην Ολυμπία Οδό, ενώ συμμετέχει στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί.

Στη Vinci έδωσαν μάχη, αλλά τελικά δεν κατέβηκαν στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Τώρα ενδιαφέρονται για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού (το έχουν δηλώσει δημοσίως), αλλά και για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας (διεκδικούν το έργο στον εν εξελίξει διαγωνισμό).

Οσο για τα δίκτυα ύδρευσης, το ΤΑΙΠΕΔ εξακολουθεί να ελέγχει το 74% της ΕΥΑΘ, με τη γαλλική Suez στο 5%.

Πλειοψηφικό πακέτο εταιρείας ύδρευσης δεν μπορεί να πωληθεί καθώς υπάρχει σχετική απόφαση του ΣτΕ. Στην ΕΥΔΑΠ, το δημόσιο κατέχει το 34,03%, το ΤΑΙΠΕΔ το 27,3% και ο John Paulson το 9,99%. Σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται να προσληφθούν σύμβουλοι για την πώληση του 11% των μετοχών της εταιρείας.

Μήπως οι Γάλλοι ενδιαφέρονται για το μοντέλο του στρατηγικού επενδυτή που θα έχει μειοψηφικό πακέτο, αλλά ταυτόχρονα και τη διοίκηση μιας εταιρείας ύδρευσης;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v