ΠΑΝΓΑΙΑ-ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: Στην ετήσια έκθεση, που συνοδεύει τα αποτελέσματα χρήσης 2016, η Εθνική Πανγαία αναφέρει ότι οι συνολικές απαιτήσεις της από τη Μαρινόπουλος ανέρχονταν στις 31.12.2016 σε 12,13 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για απαίτηση που αφορά σε μη καταβεβλημένα μισθώματα (συν το χαρτόσημο) για επτά εμπορικά ακίνητα ιδιοκτησίας Εθνικής Πανγαία.
Τόσο οι συμβάσεις μισθώσεων, όσο και οι υποχρεώσεις της Μαρινόπουλος προς την Πανγαία πέρασαν στην «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».
Από την παραπάνω συνολική απαίτηση (12,13 εκατ.), τα 7,78 εκατ. προβλέπεται, με βάση τη συμφωνία εξυγίανσης, να εξοφληθούν από τη Σκλαβενίτης σε 36 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, η καταβολή των οποίων θα ξεκινήσει 60 ημέρες μετά την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας μεταβίβασης.
Τα υπόλοιπα 4,35 εκατ. ευρώ είναι άμεσα απαιτητά, καθώς είναι εκτός της συμφωνίας εξυγίανσης. Η ΑΕΕΑΠ βρίσκεται σε επικοινωνία με τη Σκλαβενίτης για να διευθετηθεί το θέμα της καταβολής τους.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας εξυγίανσης και η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της Μαρινόπουλος στη Σκλαβενίτης οδήγησε σε επικαιροποίηση της συμφωνίας μεταξύ Εθνικής Πανγαία και Chris Cash and Carry για την αγορά από την πρώτη δύο ακινήτων της δεύτερης.
Το τίμημα που θα καταβάλει η ΑΕΕΑΠ αυξήθηκε στα 24 από 20 εκατ. ευρώ, λόγω της μείωσης ρίσκου, της ανόδου των τιμών στην περιοχή Λεμεσού και της αύξησης του συμφωνηθέντος μισθώματος.
ΥΓ.: Η ΑΕΕΑΠ προχώρησε στο τέλος του 2016 σε απομείωση εύλογης αξίας επενδύσεων σε ακίνητα ύψους 18,2 εκατ. ευρώ.
MΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Την πρόθεσή του να επεκταθεί στην ποντοπόρο ναυτιλία γνωστοποιεί στα «ψιλά γράμματα» της αναλυτικής οικονομικής κατάστασης 2016 ο όμιλος Μυτιληναίου.
Ειδικότερα, αναφέρεται ότι εξετάζει τις προοπτικές επενδύσεων στον κλάδο διεθνών θαλάσσιων μεταφορών, με στόχο να αντισταθμίσει την έκθεσή του στις διεθνείς τιμές ναύλων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων του.
Όπως αναφέρεται, δε, ο όμιλος «διαθέτει κρίσιμο μέγεθος στον χώρο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών, μέσω της μεταφοράς σημαντικών ποσοτήτων Α' και Β' υλών, εξοπλισμού αλλά και τελικών προϊόντων, το οποίο ενδέχεται να αυξηθεί κατά τα επόμενα έτη».
Σημειώνεται ότι σε διεθνή μέσα υπήρξαν, τους προηγούμενους μήνες, δημοσιεύματα για συζητήσεις της Μυτιληναίος να αγοράσει φορτηγά, τύπου bulk carrier.