Οι τρεις δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) δείχνουν πως κάτι βλέπουν οι ξένοι όμιλοι, οι οποίοι πήγαν την Παρασκευή στα γραφεία της Morgan Stanley στο Λονδίνο. Οι δύο από τους τρεις πήγαν, πάντως, και για λόγους ανάγκης.
Η Dubai Ports (κατεβαίνει μέσω της θυγατρικής P&O) ελέγχει το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία και γνωρίζει πως η αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης, με καλύτερη σιδηροδρομική σύνδεση προς την Κεντρική Ευρώπη, θα δώσει τη χαριστική βολή στον λιμένα του Εύξεινου Πόντου.
Κατεβαίνει, λοιπόν, με την ελπίδα πως θα έχει λόγο στις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται στην περιοχή.
Οσο για τους Φιλιππινέζους της ICTS, που ελέγχον τον τερματικό σταθμό Containers στο λιμάνι της Ριέκα στην Κροατία, επίσης θέλουν να είναι παρόντες στις αλλαγές. Πριν πανηγυρίσουμε, όμως, πρέπει να μάθουμε πότε θα συνδεθεί το λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Επειδή δεν έγινε μέχρι σήμερα, θα χρειαστεί ειδική άδεια της Κομισιόν (περί μη κρατικών ενισχύσεων), ώστε ο ΟΣΕ να προχωρήσει τα έργα διασύνδεσης!