Ισχυρές πλάτες, εντός της κυβέρνησης, φαίνεται πως έχει ο πρώην υπουργός και γνωστός δικηγόρος Χάρης Παμπούκης, ο οποίος διεκδικεί τη θέση του προέδρου της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ).
Υπενθυμίζεται πως η θέση του προέδρου «χήρεψε» μετά την παραίτηση του, επίσης πρώην υπουργού, Παναγιώτη Ρουμελιώτη.
Είναι θέση που καταλαμβάνεται από πρόσωπο που προτείνει το ελληνικό δημόσιο, το οποίο κατέχει το 55% των μετοχών της ΔΑΑ, ενώ το μειοψηφικό πακέτο (40%) και η διοίκηση ελέγχεται από το καναδικό fund PSP και το 5% από τον όμιλο Κοπελούζου.
Οι Καναδοί πρότειναν τον κ. Παμπούκη για το Δ.Σ. -σε αντικατάσταση άλλου μέλους εκ Γερμανίας- και τώρα εμφανίζεται ως υποψήφιος για την προεδρία και με τη στήριξη κυβερνητικών παραγόντων.
Οσοι θεωρούν πως δεν πρέπει να αναλάβει τη θέση του προέδρου, υπενθυμίζουν πως ο κ. Παμπούκης ήταν επιδιαιτητής στη γνωστή διαμάχη μεταξύ της ΔΑΑ και του ελληνικού δημοσίου για τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), που -κατά τις υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ- δεν είχε καταβληθεί κατά την περίοδο κατασκευής του αεροδρομίου.
Ο κ. Παμπούκης συμμετείχε στη διαδικασία του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου του Λονδίνου, το οποίο με απόφασή του στις 27 Φεβρουαρίου 2013 δικαίωσε τη ΔΑΑ. Τότε η Εφορία ζητούσε 150.000.000 ευρώ για ΦΠΑ της περιόδου 2001-2003.
Οι φορολογικές αρχές επιμένουν πάντως. Μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, υπήρξε προσωρινός φορολογικός έλεγχος στη ΔΑΑ, που πραγματοποιήθηκε το 2013 σχετικά με τις οικονομικές χρήσεις 2010 και 2011. Για μια ακόμα φορά καταλογίστηκε ΦΠΑ για τις χρήσεις αυτές, ύψους τριών εκατ. ευρώ.
Η ΔΑΑ προσέφυγε στο Τμήμα Επίλυσης Διαφορών του Υπουργείου Οικονομικών, επιδιώκοντας να επιλύσει το ζήτημα σε διοικητικό επίπεδο, αλλά η προσφυγή της απορρίφθηκε. Στη συνέχεια η εταιρεία προσέφυγε ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου στις 8 Μαΐου 2014.
Η δικάσιμος ορίστηκε αρχικά για τις 3 Νοεμβρίου 2014, αλλά αναβλήθηκε για τις 10 Οκτωβρίου 2016. Η υπόθεση δεν έχει λήξει δηλαδή για τις φορολογικές αρχές.