Σήμερα μαθαίνει η στήλη πως θα υπάρξει νέα συνάντηση της διοίκησης της "Οδικές Συγκοινωνίες", της Ο.ΣΥ. που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ, με τους εργαζόμενους για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Η διαμάχη των δύο πλευρών έχει επικεντρωθεί στον περίφημο "χρόνο εργασίας σε ετοιμότητα" (!), δηλαδή τις "πέτσινες" υπερωρίες που πληρώνεται το προσωπικό χωρίς να εργάζεται.
Για να μαθαίνουν και οι υπόλοιποι αφελείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, οι προηγούμενες διοικήσεις, αυτές που δήθεν νοικοκύρεψαν τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών, είχαν εφαρμόσει τις εικονικές υπερωρίες, ώστε να αντισταθμιστούν οι μειώσεις μισθών από τα μνημόνια.
Ετσι, το σύνολο του εργατοτεχνικού προσωπικού που έχει σταθερή βάρδια εμφανίζεται να εργάζεται ένα Σάββατο και μια Κυριακή τον μήνα από το σπίτι... Είναι "σε ετοιμότητα".
Το εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται σε εναλλασσόμενη βάρδια, δηλαδή άλλοτε εργάζεται πρωί και άλλοτε απόγευμα, πληρώνεται εικονική υπερωρία αντίστοιχη με 2 Σάββατο τον μήνα. Ακόμα και το διοικητικό προσωπικό της Ο.ΣΥ. λαμβάνει πρόσθετη αμοιβή σαν να εργάζεται ένα Σάββατο μηνιαίως. Τέλος, τα κινητά συνεργεία του τεχνικού προσωπικού εμφανίζονται να εργάζονται (χωρίς να πηγαίνουν στη δουλειά...) δύο Κυριακές νυχτερινή βάρδια τον μήνα!
Με βάση τη συλλογική σύμβαση, οι εικονικές υπερωρίες είναι χρόνος εκτός εργασίας και αμείβεται ως τέτοιος. Η αμοιβή χρόνου εκτός εργασίας "τελεί υπό την ισχύ των κείμενων διατάξεων περί υπερωριακής εργασίας, ως αυτές ισχύουν και εφαρμόζονται".
Για να δούμε σήμερα, σε πόσες εικονικές υπερωρίες θα συμφωνήσουν οι δύο πλευρές.