Με αλλαγές προκλητικών όρων της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" θέλει να συνοδεύσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία επέκτασης μέχρι το 2046.
Αρκετοί από τους συγκεκριμένους όρους προκαλούν συζητήσεις εδώ και χρόνια καθώς στην ουσία το ελληνικό δημόσιο, που ελέγχει το 55% της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ), είναι "αιχμάλωτο" στα χέρια των ιδιωτών επενδυτών και συγκεκριμένα της καναδικής PSP που κατέχει το 40% της ΔΑΑ και τη διαχείριση του αεροδρομίου.
Οι τελευταίοι έχουν δικαίωμα βέτο για σειρά θεμάτων, ακόμα και για το πού θα πωλήσει το ποσοστό του το ελληνικό δημόσιο (κατέχει το 25%) ή το ΤΑΙΠΕΔ (ελέγχει το υπόλοιπο 30%).
Πιθανό θεωρείται, πάντως, πως μετατίθεται για το απώτερο μέλλον η πώληση του 30%, καθώς φαίνεται σε αυτή τη φάση να έχει εξασφαλιστεί η σχετική συναίνεση των δανειστών.
Χθες το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα αναλάβει να μελετήσει την τυχόν επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Η αμοιβή του θα φτάσει τις 200.000 ευρώ και η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 8 Μαρτίου.
Σημειώνεται, πάντως, πως για το ίδιο θέμα είχαν επιλεγεί προ ετών οι NBG Securities και BNP Paribas, που ενεργούσαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, καθώς και η δικηγορική εταιρία Ποταμίτης Βεκρής και η νομική εταιρία Clifford Chance, στις οποίες είχε ανατεθεί το έργο του νομικού συμβούλου.
Κατά τα άλλα, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να έχει κλείσει η υπόθεση του Ελληνικού πριν το Πάσχα, όπως και έχει συμφωνηθεί με τη Lamda Development, με τη διοίκηση του ταμείου να επισημαίνει τη θετική στάση των δημάρχων της περιοχής.
Ηδη, λένε πληροφορίες, προωθείται η παραχώρηση παραλιακών ακινήτων που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στους δήμους για τη διατήρηση του σημερινού καλού κλίματος.
Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε εξάλλου το ταμείο στην περίπτωση του ΟΛΠ, αλλά και του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη. Οσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η στάση των Κινέζων θα κρίνει την τύχη του διαγωνισμού, χωρίς να αποκλείεται ενδιαφέρον της τελευταίας στιγμής από άλλη πλευρά.