Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 30 2016

Στην κρουαζιέρα ρίχνουν το βάρος τους οι Κινέζοι της Cosco

Στην κρουαζιέρα ρίχνουν το βάρος τους οι Κινέζοι της Cosco

Για την ανάπτυξη των υπηρεσιών κρουαζιέρας θα κατευθυνθούν τα 193 εκατ. ευρώ από τα περίπου 300 εκατ. που πρόκειται να επενδύσει η κινεζική Cosco στον Πειραιά την προσεχή πενταετία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ναυτιλιακής εφημερίδας Tradewinds, άλλα 55 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για την αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ, 25 εκατ. ευρώ για την αγορά νέου εξοπλισμού, 20 εκατ. για την επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων του ΟΛΠ και 15 εκατ. ευρώ για τη νέα προβλήτα του σταθμού καυσίμων.

Στην Cosco έχουν θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την περαιτέρω ενίσχυση του λιμανιού ώστε ο Πειραιάς να περιλαμβάνεται στα πλάνα των μεγάλων ξένων ομίλων κρουαζιέρας, αλλά και να λειτουργεί ως λιμάνι αφετηρίας (home port). Γι’ αυτό έχουν προγραμματίσει επαφές με ισχυρούς ομίλους όπως οι Carnival Corporation, Royal Caribbean Cruises, MSC Cruises, Celestial Cruises, στα μέσα Μαρτίου στο Μαϊάμι, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο η σημαντικότερη έκθεση του κλάδου της κρουαζιέρας παγκοσμίως.

Το χρονοδιάγραμμα των Κινέζων προβλέπει πως μέσα στο καλοκαίρι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τους ομίλους της κρουαζιέρας ώστε να υπογραφούν άμεσα συμφωνίες και εντός του 2017 να εγκατασταθούν στον Πειραιά οι διεθνείς «παίκτες» του κλάδου. Η προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων ώστε να είναι δυνατή η ίδρυση θυγατρικών των ξένων ομίλων στην Ελλάδα θεωρείται, πάντως, προϋπόθεση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Η κίνηση της κρουαζιέρας στο χώρα μας ήταν το 2015 στα ίδια επίπεδα με το 2014, αλλά κινήθηκε χαμηλότερα από το 2013. Πέρυσι ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια έφτασε τα 4.281 πλοία και οι επιβάτες (χωρίς αναχωρήσεις) τους 4.957.000. Το 2013 οι αφίξεις επιβατών ήταν 5.660.000. Στον Πειραιά οι αφίξεις επιβατών το 2015 υποχώρησαν στις 980.149 από 1.056.000.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v