Την παράταση της περιόδου κατασκευής των «έξυπνων στάσεων» για τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας πέραν της 31/12/2015 ενέκρινε προ ημερών το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ, το οποίο συνεδρίασε υπό τον αναπληρωτή πρόεδρο Ευάγγελο Ρέντζιο.
Ο κ. Ρέντζιος ανακοίνωσε χθες την παραίτησή του. Το έργο, που προωθεί η Advanced Transport Telematics στην οποία συμμετέχουν η Intrasoft International και η Intrakat, κατασκευάζεται μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε πως θα τεθεί σε λειτουργία την 1η Ιανουαρίου 2016, αλλά οι λιγοστές πινακίδες ενημερώνουν ακόμα πως το έργο είναι «σε πιλοτική λειτουργία».
Η απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΑ, εν μέσω και της πολύμηνης κόντρας με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, είναι διπλής ανάγνωσης: Δίνει μεν την παράταση, αλλά επιφυλάσσεται «για την άσκηση των δικαιωμάτων του από την καθυστέρηση αυτή προς αποτροπή βλάβης της περιουσίας και των συμφερόντων του εν γένει, ως προβλέπεται από την με αριθ. 14/2014 Σύμβαση Σύμπραξης».
Το έργο, συνολικού ύψους 19 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη λειτουργία περίπου 1.000 «έξυπνων στάσεων» και την ανάπτυξη εφαρμογών για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα που θα επιτρέπουν στους επιβάτες να γνωρίζουν πότε ακριβώς έρχεται το λεωφορείο ή το τρόλεϊ. Ετσι, για παράδειγμα, θα μπορεί κάποιος να κατέβει από το σπίτι ή το γραφείο στη σωστή στιγμή και να μην περιμένει άσκοπα στην κοντινή στάση. Επιπλέον θα επιτρέψει στη διοίκηση της «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ) να διαχειριστεί καλύτερα τον στόλο οχημάτων αφού θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται κάθε λεωφορείο ή τρόλεϊ.
Προς το παρόν, πάντως, περιμένει τα έργα εγκατάστασης των ειδικών πινακίδων στις 1.000 στάσεις.