Θα θυμούνται όλοι το (περήφανο) άνοιγμα της προηγούμενης κυβέρνησης σε «αντισυστημικούς» παγκόσμιους ενεργειακούς παίκτες όπως η Βενεζουέλα, τα πήγαιν' έλα και τα πρωτόκολλα που υπεγράφησαν, πάντα με την ιδεολογική ομπρέλα Λαφαζάνη.
Όπως και τα όσα μισοσόβαρα ή μισοαστεία ακούγονταν πριν μερικούς μήνες, περί κάλυψης των αναγκών της Ελλάδας σε πετρέλαιο από τη χώρα αυτή, σε περίπτωση που βρισκόμαστε χωρίς επαρκή συναλλαγματικά αποθέματα, για να το πούμε κομψά.
Πρόσφατα λοιπόν ρωτήσαμε, σε χαλαρό στιλ και πιο πολύ για αστείο, πηγή που έχει άμεση γνώση του θέματος, πότε θα παραλάβουμε το πρώτο φορτίο από τη Βολιβαριανή Δημοκρατία. Από τις απαντήσεις που λάβαμε, είναι αλήθεια ότι εκπλαγήκαμε για πολλούς λόγους -και θα καταλάβετε.
Η πρώτη απάντηση λοιπόν ήταν ότι πετρέλαιο δεν μπορούμε να πάρουμε επί πληρωμή και με όρους αγοράς εξυπακούεται, όχι γιατί δεν θέλουν να μας πουλήσουν. Απλώς δεν μπορούν, αφού τις ποσότητες τις έχουν κλείσει οι Κινέζοι, οι οποίοι έχουν αναπτύξει προνομιακές οικονομικές και πολιτικές σχέσεις με την κυβέρνηση Μαδούρο.
Η δεύτερη, ότι η μεγαλύτερη παραγωγή της Βενεζουέλας είναι σε βαρύ έως πολύ βαρύ πετρέλαιο, ενώ υπάρχει και παραγωγή τύπων αργού, που θα μπορούσαν να τα επεξεργαστούν όλα τα ελληνικά διυλιστήρια, μόνο που δεν είναι διαθέσιμη.
Η τρίτη απάντηση ήταν ότι αντιπροσωπείες από τις δύο εταιρείες που ελέγχουν τα ελληνικά διυλιστήρια επισκέφθηκαν τη Βενεζουέλα για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αντιπροσωπεία της μιας εταιρείας ήταν τριμελής και της άλλης μονομελής. Μόνο μη βιαστεί κανείς να θεωρήσει δεδομένη την εταιρεία που έστειλε την τριμελή αντιπροσωπεία, γιατί θα πέσει έξω.
Καταληκτικά και συμπερασματικά.
Οι διακηρύξεις και οι βαρυσήμαντες κυβερνητικές ανακοινώσεις περί πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής στα ενεργειακά, σε ό,τι αφορά στη Βενεζουέλα δεν είχαν καμιά σχέση με πραγματικά δεδομένα και με τις δυνατότητες που έχει η χώρα αυτή.
Μένει δε να αποτιμηθεί ποιο ήταν τελικά και αν υπήρξε όφελος για την Ελλάδα από τις «λαφαζάνειες» κινήσεις.