Ως άλλο ένα θέμα που θα συζητηθεί μεταξύ της Lamda Development του ομίλου Λάτση και του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) παρουσιάζουν όσοι παρακολουθούν την υπόθεση παραχώρησης του Ελληνικού (6.000 στρέμματα), την χθεσινή εξαγγελία για παραχώρηση 12 στρεμμάτων στους τέσσερις όμορους δήμους στο πλαίσιο τοπικού σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη υπόθεση, χωρίς να θεωρείται αμελητέα, είναι από τις λιγότερο κρίσιμες όταν το ελληνικό δημόσιο έχει δεσμευθεί (και με σύμβαση που υπεγράφη στα τέλη του 2014) πως θα εξετάσει ακόμα και την αδειοδότηση καζίνο στο χώρο του πρώην αεροδρομίου.
Η μη αδειοδότηση καζίνο αποτελεί, μάλιστα, και έναν από τους λόγους που επιτρέπουν στον πλειοδότη (την Lamda Development που είχε καταθέσει τη μοναδική προσφορά στο σχετικό διαγωνισμό) να αποχωρήσει αζημίως.
Τις χθεσινές δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση θα προχωρήσει "άμεσα σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ για την δρομολόγηση και υλοποίηση της συγκεκριμένης παραχώρησης" ακολούθησε δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη. Ο τελευταίος, ο οποίος έχει από την πρώτη στιγμή ταχθεί κατά της παραχώρησης του Ελληνικού με βάση το σημερινό σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, υποστήριξε πως η δήλωση Βαλαβάνη είναι «απόλυτα σύμφωνη και συμβατή με όλο τον νέο Εθνικό Σχεδιασμό που παρουσιάσαμε».
Κατά τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος "ο νέος ΕΣΔΑ (Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων) προβλέπει -σύμφωνα με την αρχή της εγγύτητας- ότι ήπιες και μη οχλούσες χρήσεις διαχείρισης απορριμμάτων, που δεν έχουν καμία σχέση με ΧΥΤΑ και με ΧΥΤΥ (σ.σ. χωματερές), άνετα μπορούν να γίνουν σε χώρους μέσα στους δήμους. Παρόλο που το υπουργείο μας δεν έχει δικαιοδοσία να χωροθετεί χώρους διαχείρισης απορριμμάτων, αφού είναι αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, εκτάσεις όπως αυτή του πρώην αεροδρομίου είναι κατάλληλες για τέτοιες χωροθετήσεις".
Κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν για "τρικλοποδιά" του σχεδίου αξιοποίησης από κυβερνητικά στελέχη που έχουν ταχθεί ανοικτά κατά της ακύρωσης του διαγωνισμού.
Οσοι, όμως, παρακολουθούν στενά τη διαδικασία παραχώρησης υπενθυμίζουν πως και η πλευρά Λάτση είχε εμφανιστεί ανοικτή σε υποχωρήσεις σε σχέση με τα αρχικώς συμφωνηθέντα. Υπό την προϋπόθεση πως δεν θα ανατρέπεται πλήρως το επενδυτικό σχέδιο που είχε παρουσιάσει, επί του οποίου και επικεντρώνονται οι αντιρρήσεις ορισμένων υπουργών.
Παρά το γεγονός πως υπήρξε συνάντηση μεταξύ της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και της πλευράς Λάτση, η υπόθεση του Ελληνικού δεν θεωρείται άμεσης προτεραιότητας στην οδό Κολοκοτρώνη. Στο Ταμείο περιμένουν την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης ώστε να ενεργοποιήσουν ορισμένους διαγωνισμούς,
Παράλληλα αναμένουν γνωμοδοτήσεις νομικών ώστε να βεβαιωθούν πως μπορούν να γίνουν οι αλλαγές που επιθυμεί η κυβέρνηση σε "μέτωπα" όπως τα περιφερειακά αεροδρόμια και ο ΟΛΠ...