Όσα ανέφερε χθες ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Cyta Χρίστος Πατσαλίδης στην κοινοβουλευτική επιτροπή της Κυπριακής Βουλής σχετίζονται και με την κατάσταση που επικρατεί στην τηλεπικοινωνιακή αγορά της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Πατσαλίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων:
α) Δεν μπορεί να γίνει ανάκτηση της επένδυσης της Cyta στην Ελλάδα.
β) Η ζημία της Cyta Hellas διαμορφώθηκε στα 9 εκατ. ευρώ για το 2014.
γ) Έγιναν διάφορες κινήσεις για τη βελτίωση των φετινών οικονομικών επιδόσεων στη θυγατρική της Ελλάδας.
δ) Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο πώλησης, ή σύμπραξης, ή συνεργασίας της Cyta Hellas με άλλη εταιρεία του κλάδου (ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θεωρούν «σοβαρότερη» μέχρι σήμερα την προσέγγιση με τη Wind).
Η αλήθεια είναι πως το πρώτο δίμηνο του 2015 δεν έχει ξεκινήσει θετικά για την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά.
Όπως τουλάχιστον διαμηνύουν στελέχη της αγοράς, είναι εμφανής ο επηρεασμός από τη γενικότερη αβεβαιότητα στην οικονομία, με επιπτώσεις στο ύψος τόσο της ζήτησης, όσο και των επισφαλειών.
«Συνεχώς κάνουμε ρυθμίσεις σε επιχειρήσεις και ιδιώτες, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας και να εισπράξουμε τις οφειλές μας. Μέχρι το τέλος του 2014 τα πράγματα πήγαιναν κάπως καλύτερα, ωστόσο το 2015 δεν ξεκίνησε καλά» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Ενδεικτικό στοιχείο της κατάστασης είναι ότι οι εναλλακτικοί πάροχοι αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης της κατάστασης. Στη Cyta Hellas για παράδειγμα, αποφασίστηκε οριζόντια μείωση μισθών (γύρω στο 5%) που θα αρχίσει να ισχύει από τον προσεχή Απρίλιο.
Τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι επίσης είτε έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε μικρή (1 ευρώ) αύξηση του παγίου που χρεώνουν κάθε μήνα τους πελάτες τους, είτε σκέφτονται σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Η Hellas On Line προχώρησε ήδη σε μια τέτοια κίνηση και -σύμφωνα με πληροφορίες- θα ακολουθήσει σύντομα και η Cyta Hellas, χωρίς να αποκλείονται ανάλογες κινήσεις και από τους λοιπούς «παίκτες».
Συχνά βέβαια, το αυξημένο πάγιο (π.χ. κατά 1 ευρώ) θα αντιλογίζεται για όσους επιλέξουν να λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό. Ωστόσο, η ουσία είναι πως σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς (είτε είναι μικρό, είτε είναι μεγάλο το ποσοστό των πελατών που θα επιλέξει τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς για να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω) τα οφέλη για κάθε τηλεπικοινωνιακό πάροχο θα είναι πολύ σημαντικά, με δεδομένο ότι αποστέλλει εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια λογαριασμούς κάθε μήνα!
ΥΓ.: Προφανώς, όσο το σενάριο της ύφεσης επανέρχεται στην ελληνική οικονομία, τόσο οι συζητήσεις για τη συγκέντρωση του κλάδου θα εντείνονται.