Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 8 2014

Οι αποσύρσεις των ΙΧ, οι υπερβολές και η πραγματικότητα...

Οι αποσύρσεις των ΙΧ, οι υπερβολές και η πραγματικότητα...

Πλήθος δημοσιευμάτων σε τηλεοράσεις, εφημερίδες, περιοδικά και sites αναφέρθηκε στις μαζικές καταθέσεις πινακίδων από συμπολίτες μας, προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή των υψηλών τελών κυκλοφορίας, ή λόγω της γενικότερης αδυναμίας τους να αντέξουν τις πολυποίκιλες δαπάνες συντήρησης, ασφάλισης και κίνησης ενός ΙΧ.

Ωστόσο, μέσα από το πρόσφατο Οικονομικό Δελτίο της Alpha Bank -και με τη «γλώσσα των αριθμών»- μπορεί κάποιος να διαπιστώσει το μέγεθος του προβλήματος και τις τυχόν υπερβολικές εντυπώσεις που διαμορφώθηκαν.

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Πρώτον, από την αρχή Νοεμβρίου του 2013 έως και τις 13/1/2014 κατατέθηκαν στις αρμόδιες ΔΟΥ πινακίδες 134.963 αυτοκινήτων. Και επειδή πέρυσι αγοράστηκαν 78.630 νέα αυτοκίνητα, σημαίνει πως ο συνολικός στόλος που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους μειώθηκε.

Ενδεχομένως μάλιστα ένα μέρος των αποσύρσεων οφείλεται στην προειδοποίηση των αρχών πως από 1ης Ιανουαρίου 2014 θα μπορούσαν να καταγράφονται οι συμπεριφορές «τύπου Λιάπη», ή ότι η κυκλοφορία ενός ανασφάλιστου οχήματος θα γινόταν πολύ πιο δύσκολη υπόθεση.

Δεύτερον, το 2013 δεν ήταν η πρώτη χρονιά μείωσης του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά η τρίτη συνεχόμενη (από το 2011).

Τρίτον, ο μεγάλος αριθμός των αποσύρσεων φόβισε ορισμένους στο Υπουργείο Οικονομικών που τώρα σκέφτονται εναλλακτικούς τρόπους τιμολόγησης των τελών κυκλοφορίας, προκειμένου να μην χάνει έσοδα το ελληνικό δημόσιο.

Όμως, αυτά που μέχρι τώρα αναφέραμε αποτελούν μόνο τη μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη λέει πως το απόθεμα των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξανόταν συνεχώς από το 1985 έως και το 2010.

Μάλιστα, κατά τα τελευταία προμνημονιακά χρόνια, οι ρυθμοί αύξησης... είχαν ξεφύγει! Συγκεκριμένα, από τα έξι εκατομμύρια αυτοκίνητα του 2007, φτάσαμε στα 6,6 εκατομμύρια το 2010!

Έτσι, όπως επισημαίνει η Alpha Bank, «με την έλευση της κρίσης, οι καταθέσεις πινακίδων ήταν και παραμένουν πολλές σε απόλυτο αριθμό, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπερβαίνουν το 2,5% του στόλου των αυτοκινήτων.

Και είναι προφανές ότι σε πολλές περιπτώσεις η απόσυρση μπορεί να αφορά το δεύτερο, ή και το τρίτο αυτοκίνητο που διέθετε μια οικογένεια»...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v