AUTOHELLAS: Είναι φρόνιμο να αγοράζει κάποιος μια μετοχή που έχει αποδώσει 73% το τελευταίο δωδεκάμηνο και 158% την τελευταία πενταετία;
Για την Autohellas πάντως, ο τίτλος της οποίας έχει σημειώσει τις προαναφερθείσες επιδόσεις, η πρόσφατη έκθεση της Πειραιώς Χρηματιστηριακής προτείνει «outperform», δηλαδή βλέπει μια πορεία καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς.
Άλλωστε, πρόκειται για μια μετοχή που είναι διαπραγματεύσιμη αρκετά κάτω από τη λογιστική της αξία και με βάση τα προβλεπόμενα κέρδη του 2014 έχει μονοψήφιο δείκτη P/E.
Ειδικότερα, η Πειραιώς Χρηματιστηριακή προβλέπει αύξηση την επόμενη διετία τόσο στα έσοδα (από 150 εκατ. ευρώ πέρυσι στα 153,5 και στα 163 το 2014 και το 2015, αντίστοιχα), όσο και στα καθαρά κέρδη (στα 11,5 εκατ. φέτος και στα 14,76 εκατ. το 2015).
Για φέτος, η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων αναμένεται να σημειώσει νέα άνοδο λόγω των προσδοκιών για νέο υψηλό στον εισερχόμενο τουρισμό, ενώ προβλέπεται να σταματήσει η πτώση στην αγορά της μακροενοικίασης (leasing) αυτοκινήτων.
«Πιστεύουμε ότι μπορεί να βρισκόμαστε πάνω ή κοντά στο σημείο καμπής. Προτιμούμε να ακολουθήσουμε συντηρητική στάση, υπολογίζοντας στάσιμο το leasing των αυτοκινήτων για το 2014, όμως δεν θα εκπλαγούμε καθόλου αν δούμε μια απόλυτη αναστροφή της πτωτικής τάσης».
Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη αγορά έχει χάσει περίπου το 40% της αξίας της την τελευταία πενταετία.
Αξιοσημείωτες επίσης είναι οι θέσεις της Autohellas σε Aegean Airlines και Τράπεζα Πειραιώς, αλλά και σε επενδύσεις που δεν έχουν ακόμη αρχίσει να αποδίδουν.
VIVARTIA: Με το βλέμμα στραμμένο στις διεθνείς αγορές βρίσκεται ο όμιλος Vivartia, θυγατρική του ομίλου MIG. Ο στόχος άλλωστε είναι σε βάθος διετίας το 25% του τζίρου να προέρχεται από τις διεθνείς δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν πριν από δύο εβδομάδες ανακοίνωσε τη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας με τον ιταλικό όμιλό GRANAROLO, η οποία του ανοίγει τις πόρτες εισόδου στις αγορές της Ιταλίας και της Γαλλίας.
Της συμφωνίας με την GRANAROLO είχε προηγηθεί η στρατηγική συμμαχία με την Exeed Industries για την εμπορική και παραγωγική επέκταση στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Την ίδια ώρα με ταχείς ρυθμούς προχωρά και η επέκταση του δικτύου εστίασης στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα ο όμιλος εστίασης, στα τέλη της περασμένης χρονιάς, είχε παρουσία σε έξι χώρες (Κύπρος, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Λευκορωσία) με 19 καταστήματα, ενώ με βάση το business plan, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου δρομολογείται το άνοιγμα 12 ακόμη σημείων, τρία εκ των οποίων θα δημιουργηθούν σε Λιβύη, Κόσσοβο και ΠΓΔΜ, χώρες στις οποίες δεν είχε παρουσία. Άρα ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τα 31 καταστήματα, ήτοι αύξηση του δικτύου κατά 63%, και οι χώρες στις οποίες ο όμιλος θα έχει παρουσία τις εννέα.
Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται διαπραγματεύσεις για την είσοδο του ομίλου εστίασης και σε νέες αγορές…