Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 18 2013

ΑΕΓΕΚ: Αλλάζει ξανά ο... Μανωλιός!

ΑΕΓΕΚ: Αλλάζει ξανά ο... Μανωλιός!

Πολύ χαμηλή οικονομική δραστηριότητα εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο η ΑΕΓΕΚ (κύκλος εργασιών μόλις 62,7 χιλ. ευρώ, μηδέν δάνεια και ασήμαντα μετρητά) καθώς δεν ενοποιεί πλήρως την κατά 20% συμμετοχή της στην ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική.

Τα πράγματα όμως φαίνεται πως αλλάζουν, καθώς χθες ανακοινώθηκε και επισήμως πως το 80% των μετοχών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής μετατράπηκε από κοινές σε προνομιούχες άνευ ψήφου, με αποτέλεσμα η εισηγμένη ΑΕΓΕΚ να κατέχει σήμερα το 100% των κοινών μετοχών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής!

«Η ΑΕΓΕΚ αποκτά πλέον τον έλεγχο επί των επιχειρηματικών και χρηματοοικονομικών πολιτικών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής, κατά τα προβλεπόμενα από το ΚΝ 2190/1920» αναφέρεται στη χθεσινή ανακοίνωση.

Όλα λοιπόν δείχνουν πως η ΑΕΓΕΚ θα ενοποιεί στο μέλλον την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, γεγονός που θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των λογιστικών της καταστάσεων. Θα πρόκειται για μια «άλλη ΑΕΓΕΚ».

Σε ποια κατάσταση όμως βρίσκεται η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική;

Κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο σημείωσε κύκλο εργασιών 19 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημίες 42,38 εκατ. ευρώ, είχε σύνολο υποχρεώσεων 361,5 εκατ. ευρώ, σύνολο ενεργητικού 345,8 εκατ. και αρνητικά ίδια κεφάλαια 15,66 εκατ. ευρώ.

Η εισηγμένη επίσης δεν είναι απλώς κάτοχος του 20% των συνολικών μετοχών, ή έστω του 100% των κοινών μετοχών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής. Επιπλέον, έχει δώσει μια σειρά εγγυήσεων στις πιστώτριες τράπεζες ώστε η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική να λάβει ομολογιακό δάνειο 271,5 εκατ. ευρώ και να αναχρηματοδοτηθεί.

Για παράδειγμα, έχουν δοθεί ως εγγύηση τόσο τα ακίνητα δύο θυγατρικών της ΑΕΓΕΚ (Δίρκη και Ελαφόνησος για 5,1 εκατ. ευρώ), καθώς και το ποσοστό που κατέχει η ΑΕΓΕΚ στην εισηγμένη ΕΚΤΕΡ (γύρω στο 13%).

Το βέβαιο είναι πως ο εναγκαλισμός μεταξύ ΑΕΓΕΚ και ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής είναι ιδιαίτερα σφιχτός και η πορεία της τελευταίας θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από τις εξελίξεις στο ευρύτερο μέτωπο των δημοσίων έργων, από το πόσο γρήγορα θα αποπληρώσει το δημόσιο τις υποχρεώσεις του προς την κατασκευαστική, αλλά και ειδικότερα από τις εξελίξεις στο έργο του μετρό του Θεσσαλονίκης (είναι ο βασικότερος υπεργολάβος της κατασκευής των έργων πολιτικού μηχανικού).

Εκεί η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά καθυστερήσεων και μάλιστα -όπως ισχυρίζεται- τα ίδια κεφάλαιά της έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά από τις συγκεκριμένες καθυστερήσεις, καθώς «υπάρχουν απαιτήσεις της εταιρείας, οι οποίες δεν δύνανται να αναγνωριστούν προ του οριστικού προσδιορισμού τους, βάσει των ΔΛΠ».

Υπό αυτές τις περιστάσεις, κάπως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της ΑΕΓΕΚ βρίσκεται μόλις στα 2,6 εκατ. ευρώ, όταν τα ίδια κεφάλαιά της στις 30 Ιουνίου 2013 ανέρχονταν στα 20,8 εκατ. ευρώ...

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v