Η Σουηδία είναι μια πλούσια χώρα με χαμηλό δημόσιο χρέος, κοντά στο 42% του ΑΕΠ. Επομένως, οι πολιτικοί της έχουν τα περιθώρια να ξοδέψουν δημόσιο χρήμα για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους χωρίς να ανησυχούν για το μέλλον. Παρ' όλα αυτά παίρνουν τα μέσα μεταφοράς ή και το ποδήλατό τους για να πάνε στη δουλειά τους και χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον τις τακτικές αεροπορικές πτήσεις για να πάνε σε συναντήσεις με ξένους ηγέτες στο εξωτερικό όπως μαθαίνουμε. Δεν το κάνουν για να φανούν παιδιά του λαού και να πάρουν περισσότερες ψήφους, αλλά γιατί πιστεύουν ότι αυτό είναι το σωστό. Επιπλέον, δεν είναι τόσο πλούσιοι όσο οι πολιτικοί άλλων χωρών.
Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα είναι μια φτωχότερη χώρα με μεγάλο δημόσιο χρέος. Όμως, οι κυβερνώντες της δεν διστάζουν, παραδοσιακά, να κάνουν χρήση όλων των ανέσεων που τους προσφέρει η εξουσία. Συμπεριλαμβανομένης της χρήσης κυβερνητικών αεροσκαφών VIP για επισκέψεις στο εξωτερικό και όχι μόνο.
Μετά τα γεγονότα του καλοκαιριού του 2020, η Ελλάδα προχώρησε στην αγορά 18 νέων και μεταχειρισμένων γαλλικών πολεμικών αεροσκαφών Ραφάλ προκειμένου να ενισχύσει την αποτρεπτική της ικανότητα. Μετά προστέθηκαν έξι ακόμη αεροσκάφη. Προς έκπληξη αρκετών εκείνη την περίοδο, κανείς δεν μιλούσε για αντισταθμιστικά οφέλη. Όμως, δημοσιεύματα θέλουν τη χώρα να έχει παραλάβει ένα νέο λίαρ τζετ Falcon από τη γαλλική εταιρεία που κατασκευάζει τα Ραφάλ ως αντισταθμιστικό είτε για αυτή την παραγγελία είτε για παλαιότερη. Αυτό επέτρεψε στην ελληνική κυβέρνηση να δωρίσει πρόσφατα ένα παλαιότερο αεροσκάφος που χρησιμοποιούσε στον Πρόεδρο της Κύπρου.
Είναι προφανές ότι ενίοτε υπάρχουν έκτακτες συναντήσεις με ξένους πολιτικούς στο εξωτερικό για τις οποίες το κυβερνητικό αεροσκάφος μπορεί να είναι απαραίτητο. Όμως, εδώ φαίνεται πως η υπερχρεωμένη Ελλάδα λειτουργεί τα τρία κυβερνητικά VIP αεροσκάφη ως αεροταξί για γεύματα εργασίας σε άλλες χώρες κ.λπ. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται για άλλες επισκέψεις που θα μπορούσαν να γίνουν με τις τακτικές πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών.
Δεν είναι μόνο το οικονομικό κόστος της λειτουργίας όλων αυτών των VIP αεροσκαφών από μια υπερχρεωμένη χώρα. Είναι κυρίως η νοοτροπία που εκπέμπει η χρήση τους και σίγουρα θλίβει όταν κάποιος τη συγκρίνει με τους Σουηδούς και ενδεχομένως άλλες πλούσιες χώρες.