Σε λίγες μέρες θα μπει το 2019 αλλά η ελληνική διαδικτυακή αγορά τροφίμων μέσω σουπερμάρκετ βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα και πολύ πολύ πίσω από αυτού του είδους τις αγορές σε άλλες δυτικές χώρες. Κι αυτό γιατί οι online αγορές εκτιμώνται στα 25 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 10-12 δισ. ευρώ, που είναι ο συνολικός τζίρος των σουπερμάρκετ.
Στελέχη των αλυσίδων σουπερμάρκετ ευελπιστούν ότι οι online πωλήσεις τους θα ανέλθουν στα 100 εκατ. ευρώ περίπου το 2020-2021, αν όλα πάνε καλά. Και πάλι όμως θα είναι πολύ χαμηλές σε σχέση με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες.
Όμως, οι εξελίξεις «τρέχουν» σε άλλες χώρες.
Στις ΗΠΑ, το κατάστημα Amazon Go επιτρέπει στον καταναλωτή να αγοράζει τα προϊόντα που θέλει και τον χρεώνει χωρίς να χρειάζεται να περάσει από κάποιο ταμείο για να του τσεκάρει ο ταμίας αυτά που αγόρασε. Αρκεί να έχει «κατεβάσει» την εφαρμογή στο κινητό του και να τη σκανάρει μπαίνοντας και βγαίνοντας από το κατάστημα. Η χρέωση γίνεται αυτόματα με τη μέθοδο πληρωμής που ο ίδιος έχει επιλέξει.
Δεν είναι όμως μόνο η Amazon.
Το σύστημα Smile to Pay της Alipay στην Κίνα χρησιμοποιεί την αναγνώριση προσώπου για πιστοποίηση.