Τα στοιχεία που μαζεύουν οι δύο γνωστές εταιρείες μέτρησης δείχνουν μονοψήφια αύξηση στον τζίρο της αποκαλούμενης οργανωμένης αγοράς σουπερμάρκετ το 2018 σε σχέση με το 2017.
Όμως, στελέχη της αγοράς δεν πείθονται, εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Όπως εξηγούν, ο τζίρος της οργανωμένης αγοράς αντιπροσώπευε το 70% περίπου της συνολικής πριν από την κατάρρευση της πρώην Μαρινόπουλος. Το άλλο 30% πήγαινε σε σουπερμάκετ «από Ελομάς και κάτω σε μέγεθος», όπως αναφέρουν.
Η κατάρρευση της Μαρινόπουλος έστειλε πολλούς πελάτες της σε άλλες μεγάλες αλυσίδες και σε μικρότερα μαγαζιά, π.χ. μπακάλικα της γειτονιάς, με αποτέλεσμα το μερίδιο της οργανωμένης αγοράς να υποχωρήσει.
Η εξαγορά της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη έχει οδηγήσει σε αύξηση του μεριδίου της οργανωμένης αγοράς εκ νέου, που αποτυπώνεται στις πωλήσεις. Επομένως, η αύξηση του τζίρου της οργανωμένης αγοράς των σουπερμάρκετ που καταγράφεται σε σχέση με πέρυσι δεν είναι πραγματική, γιατί συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.
Φυσικά, θα πρέπει να περιμένουμε να συγκεντρωθούν τα στοιχεία όλης της χρονιάς για να βγουν ασφαλέστερα συμπεράσματα. Ακόμη κι έτσι, δεν θα ξέρουμε τι έγινε με τον τζίρο των μικρών του λιανεμπορίου, για να μπορούμε να μιλήσουμε για όλη την αγορά.
Ισως η ΕΛΣΤΑΤ θα μπορούσε να λύσει τον γρίφο με τις δειγματοληψίες που κάνει.