Το έργο για την κατασκευή του αγωγού TAP στο ελληνικό έδαφος είναι σημαντικό και μεγάλο αφού μιλάμε για κάπου 570 χιλιόμετρα.
Οι αρμόδιοι προέκριναν το σπάσιμο του έργου σε τέσσερις εργολαβίες. Oι τρεις εργολαβίες αφορούν στην τοποθέτηση του αγωγού σε χερσαία εδάφη και η τέταρτη, στην κατασκευή των σταθμών συμπίεσης.
Μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες όπως η Ελλάκτωρ, η JP Αβαξ και η ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν στα έργα. Σ' αυτά προστίθεται η κατασκευή των σωλήνων από τα Σωληνουργεία Κορίνθου.
Οι μέτοχοι του αγωγού βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο για την εξασφάλιση τραπεζικών δανείων ύψους 3,5 δισ. ευρώ από την EBRD και έναν ακόμη διεθνή οργανισμό, ώστε να χρηματοδοτηθεί απρόσκοπτα το έργο.
Το ποσό δεν θα πρέπει να ξεγελά, γιατί αφορά επίσης το τμήμα του αγωγού που θα διατρέξει την Αλβανία και θα πάει στην Ιταλία υποθαλάσσια.
Επειδή πολλά νούμερα ακούγονται στην Ελλάδα, συχνά για λόγους εντυπωσιασμού, προσπαθήσαμε να μάθουμε ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός των τεσσάρων κοινοπραξιών.
Προέκυψε λοιπόν ότι είναι 800 εκατ. ευρώ περίπου.
Όμως, μόνο τα 400-450 εκατ. ευρώ θα πάνε στις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες. Τα υπόλοιπα θα πάνε στις ξένες, τις δύο ιταλικές και τη θυγατρική της γαλλικής Vinci.
Φυσικά, υπάρχει επίσης η Σωληνουργεία Κορίνθου που θα φτιάξει τους σωλήνες, αλλά δεν ξέρουμε τι θα εισπράξει.
Τα γράφουμε όλα αυτά γιατί ακούμε μεγάλα νούμερα, π.χ. 2 δισ. ευρώ και άνω για την κατασκευή ΤΑP, που δεν δικαιολογούνται.