Αύξηση της πρόσβασης μέσω ADSL το 2005

Η αύξηση κατά το 2005 των χρηστών του Ιnternet που συνδέονται μέσω γραμμής υψηλής ταχύτητας ADSL είναι ίσως το βασικότερο συμπέρασμα της έρευνας E-metrics που πραγματοποίησε το διάστημα από 11/10/05 έως 20/11/05 η εταιρεία AGB Nielsen Media Research σε συνεργασία με τη Phaistos Networks. Δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία 35 δικτυακών τόπων.

Αύξηση της πρόσβασης μέσω ADSL το 2005
του Σταμάτη Ζαχαρού

Η αύξηση κατά το 2005 των χρηστών του Ιnternet που συνδέονται μέσω γραμμής υψηλής ταχύτητας ADSL είναι ίσως το βασικότερο συμπέρασμα της έρευνας E-metrics που πραγματοποίησε το διάστημα από 11/10/05 έως 20/11/05 η εταιρεία AGB Nielsen Media Research σε συνεργασία με τη Phaistos Networks.

Για την πραγματοποίηση της έρευνας συνεργάστηκαν 35 δικτυακοί τόποι, μεταξύ των οποίων και το euro2day.gr. Ως εκ τούτου οι απαντήσεις προέρχονται από άτομα που ούτως η άλλως χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και όχι από το σύνολο του πληθυσμού.

H συμμετοχή στην έρευνα ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, φτάνοντας τον αριθμό των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων στα 16.124.

Ένα άλλο συμπέρασμα που εξάγεται από την ερευνά είναι ότι οι Ελληνες χρήστες του Ιnternet κάνουν συστηματική χρήση των υπηρεσιών ανάλογη με αυτή των άλλων χωρών, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας είναι ουραγός στη διείσδυση του μέσου και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις συνδέσεις υψηλών ταχυτήτων.

Οι χρήστες του Ιnternet που συμμετείχαν στην έρευνα το 2005 στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι άνδρες (78,6%), ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 25-44 (67,1%) και έχουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου (97,3%).

To 79,9% των συμμετεχόντων στην έρευνα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για περισσότερο από 3 χρόνια και το 86,2% συνδέεται σ’ αυτό σε καθημερινή βάση.

Οι χρήστες που συμμετείχαν στην έρευνα χρησιμοποιούν το Ιnternet ως κύρια πηγή καθημερινής ενημέρωσης σε ποσοστό 47,8%, όταν για την τηλεόραση το ποσοστό αυτό είναι 31% και για τις εφημερίδες και το ραδιόφωνο 10,6% και 9,9% αντίστοιχα.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, το 2005 εμφανίζεται μια σημαντική αύξηση των χρηστών που συνδέονται στο Ιnternet με γραμμή ADSL (36,8% το 2005 έναντι 11,5% το 2004) και ταυτόχρονα μια μείωση 46% του ποσοστού των χρηστών που επιλέγουν συνδέσεις ISDN.

Επίσης παρατηρείται και μια μείωση στις dial up συνδέσεις, από 50,5% το 2004 σε 36% το 2005.

Τα ποσοστά αυτά μοιάζουν εντυπωσιακά, αλλά πρέπει κανείς να λάβει υπ’ όψιν του ότι οι χρήστες που συμμετείχαν στην έρευνα είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το μέσο, ενώ πολλοί εξ αυτών συνδέονται στο δίκτυο από το γραφείο τους.

Από την έρευνα προκύπτει ότι όσοι έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο κυρίως από τον επαγγελματικό τους χώρο, στη μεγάλη τους πλειονότητα χρησιμοποιούν υψηλές ταχύτητες σύνδεσης ADSL, ενώ οι περισσότεροι που συνδέονται κυρίως από το σπίτι χρησιμοποιούν απλές γραμμές PSTN.

Το 67,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα το 2005 έχει πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέσω του Ιnternet, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2004 ήταν 56,7%.

Η αύξηση αυτή κατά 19% είναι ιδιαίτερα σημαντική και αντικατοπτρίζει την τάση των χρηστών να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως μέσο αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.

Από όσους απάντησαν θετικά στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές, περισσότεροι από 7 στους 10 δαπανούν τουλάχιστον κάθε φορά για αγορές μέσω Ιnternet περισσότερα από 51 ευρώ.

Ποσό ιδιαίτερα σημαντικό για το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται το ελληνικό Ιnternet και της γενικότερης δυσκολίας που έχουν οι Ελληνες καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές από απόσταση.

Μικρότερη αλλά εξίσου σημαντική είναι η αύξηση όσων χρησιμοποιούν το Ιnternet για να πραγματοποιήσουν τραπεζικές συναλλαγές. Σε σχέση με το 2004 παρατηρείται αύξηση 5,6% του συγκεκριμένου ποσοστού, από 40,4% το 2004 σε 42,8% το 2005.

To 44% των χρηστών της έρευνας που δεν χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες e-banking φοβάται να εκτελέσει τραπεζικές συναλλαγές μέσω Ιnternet και το 42,8% προτιμάει να επισκέπτεται το υποκατάστημα της τράπεζάς του προκειμένου να διεκπεραιώσει τις τραπεζικές συναλλαγές του.

Το 17,2% δηλώνει ότι δεν έχει ενημέρωση από την τράπεζά του σχετικά με τα οφέλη της χρήσης της υπηρεσίας e-banking, που σημαίνει ότι οι χρήστες αυτοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία αυτή εφόσον υπάρξει καλύτερη προώθησή της από τις τράπεζες.

Το 16,3% δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τι μπορεί να του προσφέρει η υπηρεσία αυτή, γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με το έλλειμμα ενημέρωσης που είδαμε πιο πάνω δείχνει ότι οι τράπεζες έχουν μερίδιο ευθύνης στο χαμηλό ποσοστό χρηστών Ιnternet που χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες e-banking.

Τέλος, το 5,3% θεωρεί ότι το e-banking είναι μια δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία.

Μεγάλη είναι η αποδοχή του κοινού για τη χρήση των υπηρεσιών e-government.

Σχεδόν 9 στους 10 (88,1%) έχουν επισκεφθεί κάποιο site δημοσίων υπηρεσιών ή κρατικών οργανισμών και περισσότεροι από 7 στους 10 έχουν επισκεφθεί κάποια από τις υπηρεσίες TAXISnet, αναζήτηση ΦΕΚ, ΚΕΠ, ΙΚΑ ή κάποια άλλη.

Ειδικότερα, το 44,2% των χρηστών έχει επισκεφθεί τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του συστήματος TAXISnet (σε αυτό βοηθάει η δυνατότητα υποβολής φορολογικών δηλώσεων μέσω Ιnternet), το 43,1% έχει αναζητήσει κάποιο ΦΕΚ μέσω του Διαδικτύου, το 42,1% έχει επισκεφθεί τον ηλεκτρονικό τόπο των ΚΕΠ και το 11,4% το αντίστοιχο site του ΙΚΑ για την υποβολή περιοδικής δήλωσης ή και για διεκπαιρέωση άλλων υπηρεσιών.

Περισσότεροι από τους μισούς (54,6%) χρήστες που συμμετείχαν στην έρευνα είτε δε γνωρίζουν τι είναι το blogging είτε δεν τους αφορά. Το νούμερο αυτό είναι πολύ λογικό να εμφανίζεται, αφού τα blogs είναι κάτι νέο στο χώρο του ελληνικού Ιnternet και δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το τι ακριβώς είναι και τι μπορούν να προσφέρουν στο χρήστη του Ιnternet.

Από την άλλη, όμως, υπάρχει ένα ποσοστό 45,4% που γνωρίζει τουλάχιστον τι είναι το blogging.

Απ’ αυτούς το 32,2% επισκέπτεται σπανίως κάποιο blog site, το 6,8% πολύ συχνά και το 6,4% έχει ήδη κατασκευάσει ή πρόκειται να κατασκευάσει κάποιο blog site.

Το ποσοστό αυτό (6,4%) είναι αρκετά σημαντικό για μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα, όταν το 2004 στη μεγαλύτερη αγορά Ιnternet του κόσμου, τις ΗΠΑ, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 7%.

* Τα αποτελέσματα της έρευνας E-metrics δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v