IOBE: Έρευνα και προοπτικές για κλάδο του leasing

Ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης απολαμβάνει ο κλάδος της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων, ο οποίος την περίοδο 1997-2002 έχει σημειώσει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 36,4%, όπως αναφέρεται σε έρευνα του ΙΟΒΕ (Απρίλιος 2004), ενώ για το διάστημα 2002 - 2004 η ενίσχυση αναμένεται να είναι της τάξεως του 11,6%.

IOBE: Έρευνα και προοπτικές για κλάδο του leasing
Ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης απολαμβάνει ο κλάδος της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων, ο οποίος σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ (Απρίλιος 2004) την περίοδο 1997 – 2002 έχει καταγράψει μέσο ετήσιο ρυθμό μεγέθυνσης 36,4%, ενώ την πρώτη θέση στην κατάταξη βάσει μεριδίου αγοράς κατέχει η εισηγμένη Autohellas, ο στόλος της οποίας στα τέλη του 2001 ανερχόταν στα 10.540 αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς σε όρους αξίας ανήλθε στα 222 εκατ. ευρώ, ενώ για την περίοδο 2002 – 2004 αναμένεται να σημειώσει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 11,6%, διαμορφούμενο στα 276 εκατ. ευρώ.

Ο συνολικός στόλος αυτοκινήτων μακροχρόνιας μίσθωσης προβλέπεται να σημειώσει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης κατά 14,9% στο διάστημα μεταξύ 2002 – 2004 και να φτάσει το 2004 στα 66.000 αυτοκίνητα.

Η διείσδυση της μακροχρόνιας μίσθωσης προβλέπεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο και να διαμορφωθεί το 2004 στο 36% του συνολικού στόλου εταιρικών αυτοκινήτων.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης είναι το φορολογικό πλεονέκτημα, αλλά και οι τιμές στις οποίες προσφέρονται οι υπηρεσίες μακροχρόνιας μίσθωσης.

Επιπρόσθετα, ως παράγοντες οι οποίοι θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς αναφέρονται: η άρση της απαγόρευσης μίσθωσης επαγγελματικών οχημάτων, η ανάπτυξη της διαχείρισης του στόλου ιδιοκτησίας τρίτων, η εξομάλυνση της αγοράς αυτοκινήτου με την αύξηση του ανταγωνισμού που θα προέλθει από την εφαρμογή του νέου κανονισμού block exemption, η εκτεταμένη ενημέρωση των καταναλωτών, η φορολογική σαφήνεια και σταθερότητα και η επέκταση των πλεονεκτημάτων της μακροχρόνιας μίσθωσης σε ιδιώτες.

Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, στην έρευνα του ΙΟΒΕ αναφέρεται πως είναι ιδιαίτερα υψηλός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού νέων αυτοκινήτων που εισήλθαν στον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Σημειώνεται πως η είσοδος των νέων επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκε με βασική στρατηγική την ανταγωνιστική τιμολόγηση του προϊόντος, η οποία πίεσε τις τιμές προς τα κάτω.

Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς, βάσει των στοιχείων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα του ΙΟΒΕ, την πρώτη θέση στα τέλη του 2001 κατείχε η Autohellas, ελέγχοντας το 27,3% της αγοράς με στόλο 10.540 αυτοκινήτων. Δεύτερη στην κατάταξη βρίσκεται η Avis, με 9.500 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 24,6%.

Ακολουθούν οι Πειραιώς Leasing με στόλο 3.300 αυτοκινήτων και μερίδιο αγοράς 8,6%, Budget με 2.700 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 7%, Eurolease με 2.200 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 5,7% και η Batek με 1.500 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,9%.

Οι υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου εκτιμάται ότι το 2001 διέθεταν στόλο 8.850 αυτοκινήτων, ελέγχοντας το υπόλοιπο 22,9% της συνολικής αγοράς μακροχρόνιων μισθώσεων.

Βάσει της ίδιας πάντα έρευνας, οι στρατηγικές των επιχειρήσεων του κλάδου επικεντρώνονται στην ανάπτυξη δικτύου, την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, τη διαφήμιση και τον έλεγχο του κόστους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v