Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Hedge funds: Νέα φλέβα χρυσού τα... metal plays

Νέα φλέβα χρυσού ανακάλυψαν τα hedge funds και το ”έξυπνο χρήμα”. Πρόκειται για νέα επενδυτική πρακτική, που βασίζεται στην αυξημένη ζήτηση των αερομεταφορέων για νέα και ελαφρώς μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Μόνο που στην αγορά αυτά τα συμβόλαια ονομάζονται από τους διαχειριστές... metal plays, δηλαδή ”μεταλλικά παιχνίδια”!

Hedge funds: Νέα φλέβα χρυσού τα... metal plays
Το έξυπνο χρήμα ανακάλυψε νέα φλέβα χρυσού στις αγοραπωλησίες και στις ενοικιάσεις παλαιών αεροπλάνων.

Πρόκειται για ένα νέο επενδυτικό όχημα-πρακτική, που βασίζεται στην αυξημένη ζήτηση από τους αερομεταφορείς για νέα και ελαφρώς μεταχειρισμένα αεροσκάφη.

Οι διαχειριστές των hedge funds διαχειρίζονται τα συμβόλαια αεροσκαφών σαν να ήταν συμβόλαια αργού πετρελαίου. Μόνο που στην αγορά αυτά τα συμβόλαια ονομάζονται από τους διαχειριστές... metal plays, δηλαδή ”μεταλλικά παιχνίδια” ή ”πονταρίσματα”!

Μάλιστα, καθώς η εν λόγω αγορά συνδέεται με τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, οι αναλυτές είναι πολύ αισιόδοξοι. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Boeing, η διεθνής ζήτηση σε αερομεταφορές έως το 2025 θα αυξηθεί κατά 260%.

Η επιβατική κίνηση αναμένεται να παρουσιάσει μέσο ρυθμό αύξησης 5% ετησίως και η εμπορευματική 6,1%. Παράλληλα, ο παγκόσμιος στόλος των πολιτικών αεροσκαφών θα διπλασιαστεί σε μέγεθος τα επόμενα 20 χρόνια, από 18.200 αεροσκάφη το 2006 σε 36.400 αεροσκάφη.

Τα hedge funds και τα private equities που εκμεταλλεύονται τη ζήτηση για αεροπλάνα ουσιαστικά έχουν επαναπροσδιορίσει την αξία του αεροπλάνου.

Αυτή είναι άλλωστε η βάση για την ανάπτυξη της νέας επενδυτικής πρακτικής, όπου προς το παρόν προπορεύονται η Cerberus Capital Management, η Fortress Investment Group και η Terra Firma, οι οποίες έχουν εξαγοράσει εταιρίες leasing αεροσκαφών.

Πώς αναπτύσσεται η νέα επενδυτική πρακτική: παραδοσιακά, οι αεροπορικές εταιρίες αγοράζουν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου τους και νοικιάζουν το υπόλοιπο από μερικές μεγάλες εταιρίες.

Οι διαχειριστές των επενδυτικών κεφαλαίων βρήκαν ένα... παράθυρο στο σύστημα, το οποίο θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Η χρηματοδότηση των αεροσκαφών που ενοικιάζονταν γινόταν με βάση την πιστωτική ικανότητα των αερομεταφορέων και όχι με βάση την πραγματική αξία των αεροπλάνων.

Έτσι αρχικά τα hedge funds ξεκίνησαν να αγοράζουν μονάδες αεροσκαφών τα οποία ήταν κάπου παροπλισμένα. Αργότερα δημιούργησαν εταιρίες ενοικιάσεων μέσω εξαγορών.

Καθώς οι δύο μεγάλες εταιρίες αεροναυπηγικής Αirbus και Boeing έχουν κλείσει τις παραγγελίες τους έως τα τέλη της δεκαετίας, οι δανειστές-ενοικιαστές αυξάνουν τις δικές τους προσφέροντας δημοφιλή μοντέλα.

Μάλιστα, έως τώρα πολλά από τα μοντέλα αποφέρουν το 1,5% της συνολικής αξίας τους μόλις μέσα σε έναν μήνα ενοικίασης, αποδεικνύοντας... τη φλέβα χρυσού που ανακάλυψαν πάλι τα λαγωνικά των αγορών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v