Η κυβέρνηση δεν μπορεί να βλέπει την αισχροκέρδεια να περνά!

Το πρόβλημα είναι σαφές και δεδομένο. Ένα τεράστιο τμήμα της εγχώριας γεωργικής παραγωγής διαγράφεται, δημιουργώντας ανησυχίες για επάρκεια προϊόντων και φαινόμενα αισχροκέρδειας. Ποιες είναι οι απαντήσεις;

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να βλέπει την αισχροκέρδεια να περνά!

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Με τα κρούσματα αισχροκέρδειας σε λαχανικά και άλλα τρόφιμα να έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους και το πλήγμα στη ζωική και λοιπή αγροτική παραγωγή από την πρόσφατη θεομηνία να είναι ήδη σαφές, ένα είναι σίγουρο: οδεύουμε προς μία νέα περίοδο ανατιμήσεων στα είδη διατροφής και ενδεχομένως ακόμη και ελλείψεων.

Σε μία χώρα στην οποία ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων παραμένει διψήφιος (10,7%) έναντι του δείκτη τιμών καταναλωτή, (2,7% τον Αύγουστο) ο οποίος αποκλιμακώνεται, οι πληγές που αποκόμισε ο σιτοβολώνας της χώρας, ο Θεσσαλικός Κάμπος, δεν μπορούν παρά να οδηγήσουν σε ένα νέο κύμα ανατιμήσεων εξαιτίας τόσο της φυσικής απουσίας ενός σημαντικού τμήματος της εγχώριας παραγωγής όσο και των όποιων τάσεων αισχροκέρδειας παρατηρηθούν. Τάσεων οι οποίες ήδη οδήγησαν στην επιβολή πλαφόν στην τιμή του εμφιαλωμένου νερού στη Θεσσαλία.

Οι περιοχές που επλήγησαν από τη θεομηνία παράγουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα των ειδών διατροφής που καταναλώνει η ελληνική οικογένεια και τροφοδοτούν τη βιομηχανία με πρώτες ύλες, που πλέον ενδέχεται να αναζητηθούν από το εξωτερικό.

Υπό το φως όλων αυτών ουδείς μπορεί να επικαλεστεί άγνοια σε σχέση με τους δυνητικούς κινδύνους ενώπιον των οποίων βρίσκονται το ελληνικό νοικοκυριό και η οικονομία της χώρας. Ουδείς μπορεί να πει «δεν ξέραμε» ή δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε, όσο κι αν καθημερινά αποκαλύπτεται ακόμη μία πτυχή των επιπτώσεων της θεομηνίας στη γεωργία. Όχι μόνο για την εφετινή παραγωγή αλλά και για τις προσεχείς καλλιεργητικές περιόδους.

Υπ’ αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση οφείλει αφενός να αναζητήσει πόρους για την αποζημίωση των πληγέντων, όπως ήδη πράττει, αφετέρου να θέσει σε λειτουργία μηχανισμό συγκράτησης των τιμών στα είδη διατροφής και διασφάλισης της επάρκειάς τους στην ελληνική αγορά.

Οι προσπάθειες που ήδη καταβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση ο φίλτατος  κ. Κ. Σκρέκας, υπουργός Ανάπτυξης, είναι ευλόγως θεάρεστες, όμως εκτιμάται ότι δεν αρκούν υπό το φως του εύρους των καταστροφών. Τούτες είναι πρωτοφανείς και αντιστοίχου μεγέθους οφείλει να είναι η κινητοποίηση των αρμοδίων για την εξασφάλιση επάρκειας σε κρίσιμα διατροφικά προϊόντα και τη συγκράτηση των τιμών τους.

Αυτό είναι το διττό στοίχημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, στον απόηχο αυτής της πρωτόγνωρης καταστροφής. Πρώτον, να σταθούν ξανά στα πόδια τους οι Έλληνες παραγωγοί και δεύτερον, να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς ανά την επικράτεια, ώστε να εξοστρακιστούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Απαιτείται για τον σκοπό αυτόν η ύπαρξη κρατικού παρεμβατισμού, με την απευθείας -διακρατική- εισαγωγή προϊόντων από το εξωτερικό; Απαιτείται η θέσπιση πλαφόν στις τιμές ορισμένων προϊόντων, κατά το πρότυπο του εμφιαλωμένου νερού; Απαιτούνται άλλα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης οικονομικών δραστηριοτήτων, που σήμερα βρίσκονται εκτός κοινοτικού κεκτημένου; Όποια κι αν είναι η λύση στον διατροφικό γρίφο ενώπιον του οποίου βρίσκεται η ελληνική κυβέρνηση, είναι καθήκον της να τη βρει.

Η Ελλάδα στέκει αντιμέτωπη με μία πρωτόγνωρη, τουλάχιστον σε ζώσα μνήμη, καταστροφή και πρέπει να την ξεπεράσει πριν οι επιπτώσεις της γίνουν αισθητές στο σύνολο της κοινωνίας. Το πρόβλημα είναι δεδομένο και η λύση του εναπόκειται στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει να προωθήσει η κυβέρνηση. Είναι σε θέση να αντεπεξέλθει;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v