Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Ούτε ένας διεθνής μετρ της κατασκοπευτικής μυθιστοριογραφίας, όπως ο Τζον Λε Καρέ, θα μπορούσε να είχε εξυφάνει ένα τόσο περίτεχνο σενάριο υπονόμευσης, όπως αυτό που διαδραματίστηκε πρόσφατα στη χώρα μας, με πρωταγωνιστή το ΚΑΣ και θύμα την… Ελλάδα.
Μόλις τρεις ημέρες μετά την -μετά πολλών τυμπανοκρουσιών- αναγόρευση της Ελλάδας σε χώρα ελκυστική για κινηματογραφικές παραγωγές (film friendly είναι ο όρος που χρησιμοποιήθηκε) από τους φίλτατους Ν. Παππά και Λ. Κρέτσο, υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και γενικό γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, αντιστοίχως, και την εξαγγελία ειδικών επενδυτικών κινήτρων προς τον σκοπό αυτόν, το διαβόητο -και από την υπόθεση της επένδυσης στο Ελληνικό- Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο απέρριψε το γύρισμα της μίνι σειράς The Little Drummer Girl, για την οποία είχε καταθέσει αίτημα το διεθνούς κύρους ραδιοτηλεοπτικό ίδρυμα BBC.
Το αμάρτημα των φίλτατων Βρετανών ήταν ότι συμπεριελάμβαναν και την περιοχή του Σουνίου στα γυρίσματα της σειράς, οδηγούμενοι έτσι στην καθ' όλα μειονεκτική θέση τού να εξαρτούν την παραγωγή της από τις διαθέσεις του ΚΑΣ.
Τι κι αν έτσι θα δινόταν μία σπάνια ευκαιρία προβολής της χώρας μας και των αρχαιοτήτων της διεθνώς;
Τι κι αν η ίδια η κυβέρνηση είχε ανοίξει τις αγκάλες της για την προσέλκυση αντίστοιχων παραγωγών στην Ελλάδα, θεσπίζοντας μάλιστα και ειδικά επενδυτικά κίνητρα προς τον σκοπό αυτόν;
Τι κι αν το πρόγραμμα παραγωγής της συγκεκριμένης σειράς θα σήμαινε μία γερή ανάσα για τον μαστιζόμενο χώρο της κινηματογραφικής παραγωγής στη χώρα μας, καθώς προέβλεπε δαπάνες για τα γυρίσματα στην Ελλάδα ύψους 3 εκατ. ευρώ, σε διάστημα πέντε μηνών, και την απασχόληση περισσοτέρων των 1.000 ηθοποιών και ακόμη 100 μελών συνεργείου;
Τίποτε από όλα αυτά δεν στάθηκε ικανό να πτοήσει το ΚΑΣ στην απόρριψη των γυρισμάτων, επιλέγοντας να αγνοήσει ακόμη και την καταγεγραμμένη συγκατάθεση του BBC να πραγματοποιήσει τα γυρίσματα στον αρχαιολογικό χώρο μία καθημερινή και να κάνει ό,τι μπορεί ούτως ώστε να μην ενοχλήσει τους τυχόν επισκέπτες του.
«Η κακή αυτή απόφαση δεν αντανακλά τα οποιαδήποτε προβλήματα επιμελητείας, αλλά προβλήματα νοοτροπίας του φορέα που έλαβε την εν λόγω απόφαση», τονίζει ο φίλτατος κ. Κρέτσος σε μακροσκελή ανακοίνωση που εξέδωσε χθες για αυτό το ζήτημα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων στο BBC και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, για τη μίνι σειρά The Little Drummer Girl, αναδεικνύει για μία ακόμα φορές τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα».
Ακριβώς αυτές τις παθογένειες, ωστόσο, οφείλει να θεραπεύσει η κυβέρνηση. Εάν η θεραπεία τους δεν είναι δική της αρμοδιότητα, τότε τίνος είναι;
Για πόσο καιρό θα πρέπει να παρακολουθούμε στην Ελλάδα το αυτοκαταστροφικό έργο μίας χώρας η οποία «βγάζει μόνη της τα μάτια της», εξαιτίας του γραφειοκρατικού, αναποτελεσματικού ή ακόμη και ιδεοληπτικού τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο δημόσιος τομέας της;
Εκεί βρίσκεται η άκρη του νήματος. Στο είδος και στην ποιότητα άσκησης εξουσίας που έχει ο κάθε δημόσιος φορέας και ο κάθε «λειτουργός» του και στη δυνατότητα της εκάστοτε κυβέρνησης να υλοποιεί την πολιτική της.
Τι κι αν ερίζει ο φίλτατος κ. Κρέτσος κατά του ΚΑΣ σήμερα;
Τι κι αν αποδεδειγμένα -από την καταγεγραμμένη ιστορία του και τη στάση που επέλεξε να τηρήσει έναντι μίας τεράστιας επένδυσης όπως αυτής στο Ελληνικό- αυτός ο φορέας ακολουθεί δική του «ατζέντα»;
Το ζήτημα είναι τι μπορεί να κάνει η κυβέρνηση γι' αυτό…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.