Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Το μεταναστευτικό αφορά κυρίως σε μια ανθρωπιστική κρίση τερατωδών διαστάσεων.
Αφορά στο δράμα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους μέσα από μυριάδες κακουχίες και κατά κανόνα με κίνδυνο της ίδιας τους της ζωής, αναζητώντας σωτηρία στον λεγόμενο δυτικό κόσμο.
Η χώρα μας «μετρήθηκε» έναντι αυτού του τεράστιου ζητήματος και συχνά αποδείχθηκε «ελλιποβαρής».
Πλέον, όμως, κινδυνεύει να υποστεί και ανήκεστο βλάβη, εξαιτίας του πλημμελούς τρόπου με τον οποίο χειρίζεται τμήματα αυτής της κρίσης.
Πέραν του κινδύνου «εκπαραθύρωσής» της από τη Συνθήκη Σένγκεν, τον οποίο προσώρας φαίνεται ότι διαφύγαμε, όσα συμβαίνουν στη μεθόριο με την πΓΔΜ και συγκεκριμένα στην Ειδομένη, με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής από πρόσφυγες, επί ημέρες τώρα, πλήττουν καίρια την οικονομική ζωή του τόπου.
Πλήττουν κυρίως το διαμετακομιστικό εμπόριο της Β. Ελλάδας και φυσικά της λοιπής Επικράτειας και κυριολεκτικά δυναμιτίζουν την προοπτική να καταστεί η χώρα μας διαμετακομιστικός κόμβος της Ευρώπης, μέσω του Πειραιά, ή ακόμη και το μέλλον ιδιωτικοποιήσεων όπως αυτής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την κυβέρνηση, υπό το φως του κυρίου ζητήματος που θέτει η μεταναστευτική κρίση, το ζήτημα της Ειδομένης ίσως αποτελεί μια λεπτομέρεια, όπως καταδεικνύει και η αδράνεια που έχει επιδείξει στην αντιμετώπισή του.
Για τον εμπορικό κόσμο της χώρας, για όσους ασχολούνται με τις εισαγωγές και τις εξαγωγές -και μάλιστα σε καθεστώς κεφαλαιακών περιορισμών- και εντέλει για την οικονομία της χώρας, δεν είναι.
Αποτελεί ένα μείζον ζήτημα, το οποίο εάν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, μπορεί να θέσει ακόμη και θέμα επιβίωσης δεκάδων επιχειρήσεων.
Κατά ακριβώς την ίδια αναλογία, οι παλινωδίες και οι αλλεπάλληλες υπαναχωρήσεις που σημειώθηκαν σε φορολογικά ζητήματα, όπως ο ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στο βοδινό κρέας, στα τέλη των ΙΧ αυτοκινήτων, και σε τόσα άλλα, ίσως αποτελούν για την κυβέρνηση «λεπτομέρειες», δεδομένου ότι κάποια στιγμή η «μπίλια έκατσε» και το φορολογικό πακέτο συγκεκριμενοποιήθηκε σε αυτούς τους τομείς.
Όμως, ποιο είναι το μήνυμα που έλαβε ο πολίτης, ο επαγγελματίας ή ο επιχειρηματίας από όλα αυτά;
Πόσο ασφαλής και σίγουρος μπορεί να νιώθει ο κάθε δυνητικός επενδυτής αναφορικά με το φορολογικό περιβάλλον στο οποίο καλείται να δράσει;
Αντίστοιχα, πρόσφατα, από του βήματος της Βουλής, το πανελλήνιο άκουσε άναυδο τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Ευ. Αποστόλου να δηλώνει ότι δεν προτίθεται να εφαρμόσει τις προβλέψεις τροπολογίας που ο ίδιος συνυπέγραψε και κατέθεσε εκπροθέσμως αιτούμενος την ψήφισή της, για την επιστροφή επιδοτήσεων που είχαν λάβει παρανόμως -σύμφωνα με το Ευρωδικαστήριο- 725.000 αγρότες τη διετία 2008-2009.
Ποιο είναι το μήνυμα που έστειλε ο φίλτατος κ. Αποστόλου με αυτήν την καθόλα κυνική του ομολογία;
Είναι «α λα καρτ» η εφαρμογή των νόμων σε αυτήν τη χώρα;
Όταν οι νόμοι αυτοί αφορούν τους αγρότες μπορούν να ψηφίζονται, ώστε να ικανοποιούνται οι «κουτόφραγκοι» εταίροι μας, αλλά να μην εφαρμόζονται, ώστε να μην θιγεί η εκλογική πελατεία;
Κατά την κυβέρνηση, το μείζον αφορά στην ψήφιση των νόμων και η «λεπτομέρεια» στη μη εφαρμογή τους;
Αν, όμως, είναι όντως έτσι τα πράγματα φίλτατοι, τότε τζάμπα και οι πιρουέτες, τζάμπα και οι κωλοτούμπες του καλοκαιριού και τζάμπα και οι θυσίες και τα φορολογικά βάρη στα οποία υποβάλλεται ο καθένας από εμάς ώστε να ορθοποδήσει αυτός ο τόπος…
Οι «λεπτομέρειες» θα μας πνίξουν όλους…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.