Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Έμειναν πάλι στην ίδια… Taxis

Τα προβλήματα του Taxisnet είναι γνωστά και παλιά… Από τη λειτουργία του όμως εξαρτώνται τα έσοδα του δημόσιου κορβανά και υπό τις παρούσες συνθήκες κρίσης είναι απλά απαράδεκτη η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το όλο θέμα το οικονομικό επιτελείο…

Έμειναν πάλι στην ίδια… Taxis

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η προτροπή που απηύθυνε χθες το υπουργείο Οικονομικών προς τους φορολογουμένους να χρησιμοποιούν το Taxisnet εκτός ωραρίου… εργασίας, δηλαδή μέχρι τις 9:30 το πρωί, από τις 14:00 μέχρι τις 17:00 το απόγευμα και μετά τις 21:30 το βράδυ, συνιστά μια προφανή ομολογία ήττας.

Οι άνθρωποι το ομολογούν ευθέως και απερίφραστα: μη χρησιμοποιείτε το Taxisnet στη διάρκεια των κανονικών ωρών εργασίας διότι… πέφτει.

Δεν πρόκειται για ένα καινούργιο πρόβλημα.

Η λειτουργία του συγκεκριμένου πληροφορικού συστήματος είναι προβληματική εδώ και χρόνια και παραμένει τέτοια, παρά τις όντως φιλότιμες προσπάθειες που καταβλήθηκαν στη διάρκεια της τελευταίας διετίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή του.

Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο έχει καταστεί διαβόητο, ιδίως στους κόλπους των φοροτεχνικών, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να το χρησιμοποιούν για να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά και μεταξύ εκατοντάδων χιλιάδων φορολογουμένων

Χαρακτηριστική ως προς αυτό, δε, είναι και ειδική σελίδα που έχει αναρτηθεί σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης υπό τον τίτλο «Δουλεύει ή μας δουλεύει το Taxisnet;», στην οποία υπάρχουν καταγεγραμμένες δεκάδες αφηγήσεις ταλαιπωρίας και χαμένων ωρών εργασίας. 

Εδώ και δύο χρόνια, ωστόσο, η χρήση του είναι υποχρεωτική διά νόμου για τους φορολογούμενους και το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί τη μόνη οδό υποβολής, μεταξύ άλλων, και της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Έτσι, λοιπόν, όταν τα προβλήματα σε αυτό είναι γνωστά και καταγεγραμμένα και όταν είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει κορεσμός κατά τη λειτουργία του στη διάρκεια της ετήσιας προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, είναι απορίας άξιον γιατί ουδείς σκέφτηκε στο οικονομικό επιτελείο να κάνει κάτι για να αποφευχθεί το… αναπόφευκτο.

Δηλαδή, είτε να υπάρξει εγκαίρως η απαραίτητη μέριμνα για την αποφυγή των προβλημάτων κορεσμού, μέσω της περαιτέρω αναβάθμισης του πληροφορικού συστήματος, είτε να υπάρξει, έστω την ύστατη ώρα, δηλαδή πριν από την έναρξη του χρόνου υποβολής των δηλώσεων, η καταφυγή στην περίφημη σειρά προτεραιότητας βάσει του καταληκτικού ψηφίου του ΑΦΜ του κάθε φορολογούμενου.

Με άλλα λόγια, η χρήση της πλέον στοιχειώδους λογικής, η οποία λέει: αφού ξέρω ότι το σύστημα δεν μπορεί να αντέξει τον φόρτο εργασίας που συνεπάγεται η υποβολή 5,8 εκατ. φορολογικών δηλώσεων και αφού δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος ή η τεχνογνωσία ή τα κεφάλαια ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσαν να επικαλεστούν αυτοί οι άνθρωποι, τότε γιατί δεν σπάω τη δουλειά σε 5 ή και 10 κομμάτια, βάσει του τελευταίου ψηφίου του ΑΦΜ, όπως γινόταν και παλαιότερα ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα συνωστισμού;

Πόσο μυαλό χρειάζεται, δηλαδή, ώστε να συνδυάσουν αυτοί οι άνθρωποι την πάγια αναβλητικότητα που χαρακτηρίζει μια μεγάλη μερίδα πολιτών αυτής της χώρας, αλλά και την απροθυμία που δείχνει ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας να επωμιστεί νέα φορολογικά βάρη, ακόμη κι αν αυτά είναι αναπόφευκτα, και να προχωρήσουν σε κινήσεις προληπτικού χαρακτήρα όπως αυτή;

Αντ’ αυτού, προτρέπουν τόσο τους πολίτες, όσο και τους επαγγελματίες του χώρου να χρησιμοποιούν το σύστημα όταν δεν έχει δουλειά

Αμ, έτσι, φίλτατοι, γιαλαντζί είναι ο εκσυγχρονισμός που πρεσβεύετε και υπό το φως της συγκεκριμένης περίπτωσης καθίστανται ακόμη διαυγέστεροι οι λόγοι για τους οποίους ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα είναι τόσο αναποτελεσματικός και αδυνατεί να παράσχει συνθήκες ακόμη και στοιχειώδους εξυπηρέτησης προς τους πολίτες…

Όσο δε για τις μεγάλες και τόσο αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ο τόπος…, αφήστε το. Δεν το έχετε…

 


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v