Το μάρκετινγκ και η αξία της... πληροφορίας

Οι ηγέτες και οι άνθρωποι του μάρκετινγκ πρέπει να «μυρίζονται» τα πάντα. Γιατί έτσι ανιχνεύουν τάσεις του σήμερα και του αύριο. Αλλωστε, μια πληροφορία που αγνοήσαμε ίσως να είναι... χρήμα που χάθηκε.

Το μάρκετινγκ και η αξία της... πληροφορίας

Θυμάμαι πριν κάποια χρόνια, τον Sergio Zyman, κορυφαίο γκουρού του μάρκετινγκ στην Coca-Cola, να μας λέει ότι κάθε εξέλιξη στον κόσμο μπορεί να έχει απρόβλεπτη επίπτωση στις συμπεριφορές και άρα στις λήψεις αποφάσεων των καταναλωτών.

«…Οι ηγέτες και ειδικά αυτοί του μάρκετινγκ που σηκώνουν αδιάφορα τους ώμους, κάνουν λάθος. Κάθε νέο που κυκλοφορεί έχει τη σημασία του. Το τι συμβαίνει στον κόσμο μας αφορά όλους. Τελεία και παύλα…».

«Τα «κίτρινα γιλέκα» στη Γαλλία, οι νέοι που δύο μήνες τώρα καθημερινά διαδηλώνουν στη Βηρυττό, ο Μπολσονάρο στη Βραζιλία και η διαφορά ηλικίας της Μπριζίτ από τον σύζυγό της Γάλλο πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν είναι γεγονότα με σημασία. Ιδιαίτερα δε για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ που πρέπει να «μυρίζονται» τα πάντα. Γιατί έτσι ανιχνεύουν τάσεις του σήμερα και του αύριο.

Η αλήθεια είναι ότι οτιδήποτε συμβαίνει επηρεάζει τα πάντα. Όλα συνδέονται μεταξύ τους και επομένως οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο του καταναλωτή σάς αφορά! Οι καταναλωτές ζουν σε έναν ωκεανό πληροφόρησης, όπου η κίνηση κάθε μορίου επηρεάζει όλα τα υπόλοιπα και ο καλός marketer θα πρέπει να είναι σαν τη φάλαινα που κολυμπά στον ωκεανό και φιλτράρει το νερό γύρω της ψάχνοντας για τροφή.

Γιατί οι οπαδοί σκίζουν τα δίχτυα των τερμάτων στο τέλος ενός αγώνα ποδοσφαίρου;

Γιατί το piercing είναι δημοφιλές στα άτομα κάτω των 30;

Γιατί οι άνθρωποι πάνε αργά στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητόδρομου;

Γιατί δεν ψηφίζουν περισσότεροι Αμερικάνοι;

Και τι σχέση έχουν οι παραπάνω ερωτήσεις με την πώληση αναψυκτικών, ηλεκτρικών λαμπτήρων ή αεροπορικών εισιτηρίων;

Δεν ξέρω πραγματικά τις απαντήσεις στις τέσσερις πρώτες ερωτήσεις, αλλά ξέρω ότι είναι η δουλειά μου να κάνω αυτές τις ερωτήσεις, και δική σας δουλειά επίσης. Επειδή οι άνθρωποι κάνουν πράγματα για κάποιους λόγους, είναι δική μας δουλειά ως marketers και άνθρωποι των επιχειρήσεων, να αντιληφθούμε αυτούς τους λόγους και πώς αυτοί εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις μας, στη δουλειά μας. Όλες οι ενέργειες των ανθρώπων ανασύρουν και αντανακλούν τα συναισθήματά τους, τις απόψεις τους και τις συνθήκες ζωής τους. Ανεξάρτητα αν σκίζουν τα δίχτυα των τερμάτων, τρυπούν τις γλώσσες τους, κινούνται αργά στην αριστερή λωρίδα, δεv ψηφίζουν, αγοράζουν ή δεν αγοράζουν αναψυκτικά, ηλεκτρικούς λαμπτήρες ή αεροπορικά εισιτήρια, όλα συσχετίζονται.

«…Επομένως, βλέπω τηλεόραση για να μάθω τι άλλο γίνεται στο marketing και τι κάνουν οι άνθρωποι των επιχειρήσεων. Αλλά βλέπω επίσης και σκέφτομαι τον αριθμό των ψηφοφόρων που ψήφισαν στις εκλογές, τις τάσεις στα εστιατόρια, τη συμπεριφορά των ανθρώπων στα γήπεδα, στο κατάστημα που κάνουν piercing, στον αυτοκινητόδρομο και στο παραβάν που θα ψηφίσουν. Βλέποντας και αναλύοντας τους καταναλωτές, μπορούμε να μάθουμε πράγματα που μας βοηθούν να τους κάνουμε να αγοράσουν τα προϊόντα μας. Πρέπει να κοιτάζετε παντού και να μαθαίνετε τα πάντα (από παντού), γιατί όλα συνδέονται…», έγραφε σε κάποιο βιβλίο του ο Sergio Zyman και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου, υποστήριζε ότι ποτέ κανείς δεν μπορεί να ξέρει πάρα πολλά για τους καταναλωτές.

Όντως δεν έχει άδικο. Μια πληροφορία που αγνοήσαμε ίσως να είναι χρήμα που χάθηκε.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v