Πώς οι εργαζόμενοι θα νιώσουν «δική τους» την επιχείρηση

Γιατί μια εταιρεία πρέπει να δώσει στους υπαλλήλους της που έρχονται σε επαφή με τους πελάτες, μια αίσθηση... ιδιοκτησίας της επιχείρησης.

Πώς οι εργαζόμενοι θα νιώσουν «δική τους» την επιχείρηση

Στους δύσκολους καιρούς όπως οι σημερινοί, η εξυπηρέτηση των πελατών αποτελεί κορυφαίο συγκριτικό πλεονέκτημα. Πολλές εταιρίες της δίνουν τη μεγαλύτερη σημασία αλλά στα λόγια. Άλλες κάνουν σοβαρές προσπάθειες για να τη βελτιώσουν αληθινά. Πολύ λίγες είναι όμως εκείνες που κάνουν τα αδύνατα δυνατά για, να μπορέσουν να προσφέρουν εξυπηρέτηση που οι πελάτες τους θα θυμούνται για πολύ καιρό- και θα διαφημίζουν και σε άλλους. Είναι κυρίως οι μικρές εταιρίες, στις οποίες ο ιδιοκτήτης έχει άμεσο και ενεργό ρόλο στην εξυπηρέτηση του πελάτη!

Το κύριο θέμα λοιπόν είναι πώς μια εταιρία μπορεί να δώσει στους υπαλλήλους της που έρχονται σε επαφή με τους πελάτες μια αίσθηση ιδιοκτησίας:

  • Αρχίστε από το χτίσιμο μιας κουλτούρας ζωηρού ενδιαφέροντος: Το πρόγραμμα πρέπει να υποστηρίζεται με ενθουσιασμό από την ανώτατη διοίκηση, αλλιώς δεν πρόκειται να πετύχει.
  • Επιλέξτε τους σωστούς ανθρώπους για τις θέσεις εξυπηρέτησης πελατών. Διαλέξτε κυρίως ανθρώπους που ενδιαφέρονται πρώτα για τον πελάτη και μετά για την εταιρία. Η πείρα δείχνει πως αυτοί οι άνθρωποι προσφέρουν πραγματικά εξαιρετική εξυπηρέτηση. Κι ακόμα: Διαλέξτε ανθρώπους που είναι αισιόδοξοι και διαθέτουν υψηλό βαθμό αυτοεκτίμησης.
  • Κάντε τους ανθρώπους αυτούς να νιώσουν σαν να διοικούσαν μόνοι τους το τμήμα αυτό της εταιρίας. Δώστε τους την αρμοδιότητα να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις στο θέμα της εξυπηρέτησης πελατών και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των αποφάσεών τους.
  • Να σέβεστε τους ανθρώπους αυτούς και να τους συμπεριφέρεστε σαν να ήταν πελάτες σας. Ο λόγος είναι απλός: Οι εργαζόμενοι φέρονται στους πελάτες όπως η εταιρία στους ίδιους.
  • Προσφέρετέ τους συνεχή μετεκπαίδευση, ανταμοιβές όπως bonus κλπ., καθώς και μικρές διακρίσεις όπως π.χ. δικές τους θέσεις στάθμευσης

Σε κάθε περίπτωση δώστε στον εργαζόμενο την αίσθηση ότι η επιχείρηση είναι δίπλα του και δεν τον θεωρεί προϊόν εκμετάλλευσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v