Ποιος είναι εκείνος ο παράγοντας που μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε προαγωγή, να κάνετε μια σημαντική πώληση και να αποκτήσετε μια αίσθηση επιτυχίας και ικανοποίησης στη ζωή σας; Ποιος (ο ίδιος) παράγοντας έκρινε τελικά τον κερδισμένο και τον ηττημένο – σε όλες σχεδόν τις αμερικανικές προεδρικές εκλογικές αναμετρήσεις τα τελευταία 50 χρόνια;
Η ικανότητα χρήσης της δύναμης του «πρωτογενούς» εγκεφάλου, όπως υποστηρίζει ο διεθνώς διάσημος ειδικός της ομιλίας Bert Decker.
Ο «πρωτογενής» εγκέφαλος, λέει ο Decker, είναι ο συναισθηματικός μας εγκέφαλος. Είναι το πιο "πρωτόγονο" κομμάτι του μυαλού μας - το μη ορθολογικό του τμήμα. Ο υπόλοιπος εγκέφαλος, ο "νέος" εγκέφαλος, όπως τον ονομάζει είναι η έδρα της συνειδητής σκέψης, της μνήμης, της γλώσσας, της λήψης αποφάσεων και της δημιουργικότητας.
Όταν μιλάει ο περισσότερος κόσμος απευθύνει το μήνυμά του στον «νέο» εγκέφαλο και παραβλέπει τον "πρωτογενή". Γι’ αυτό και τόσοι ικανοί κατά τα άλλα άνθρωποι, όπως ο Michael Dukakis και ο Walter Mondale, απέτυχαν να περάσουν τα μηνύματά τους στα ακροατήρια που τους ενδιέφεραν με αποτελεσματικό τρόπο.
Ακόμα κι αν στοχεύουν να φτάσουμε τελικά στον «νέο» εγκέφαλο, πρέπει πρώτα να περάσουμε τον "φύλακα", το "πρωτογενές" τμήμα. Αν αφήσουμε αυτό το «πρωτογενές» τμήμα έξω από την εξίσωση, το μήνυμά μας θα διαστρεβλωθεί ή θα μειωθεί σε ένταση - μπορεί και να μην περάσει καθόλου.
Πως μπορούμε λοιπόν να φτάσουμε στον "πρωτογενή" εγκέφαλο;
Ο Decker αναφέρει τον Norman Schwarzkopf, τον Ronald Reagan και τον Lee Lacocca, σαν παραδείγματα ανθρώπων "φιλικών" προς τον "πρωτογενή” εγκέφαλο. Και καταλήγει στα εξής πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα:
• Οι πιο αποτελεσματικοί "communicators" είναι εκείνοι που είναι εκφραστικοί - ενώ διατηρούν ταυτόχρονα τον αυτοέλεγχό τους.
• Για να μπορέσετε να διατηρήσετε ανοιχτά τα κανάλια του «πρωτογενούς» εγκεφάλου των ακροατών σας, πρέπει και ο δικός σας "πρωτογενής” εγκέφαλος να είναι δεκτικός - δηλαδή ευαίσθητος στις αντιδράσεις των ακροατών σας.