«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον διδάσκοντα, αλλά να τον ενισχύσει—να του προσφέρει εργαλεία για πιο στοχευμένη, εξατομικευμένη και αποτελεσματική διδασκαλία» εξηγεί η Δέσποινα Τσαούση, Γενική Διευθύντρια της Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης, μιλώντας στο Euro2day.gr για τις δράσεις που γίνονται με άξονα την τεχνητή νοημοσύνη.
Στις 8 Απριλίου 2025, διοργανώνεται, μαζί με την Λεόντειο Σχολή Αθηνών και την υποστήριξη της Ένωσης Αποφοίτων του Σχολείου, ένα συνέδριο με τίτλο «Leonteios AI: Διαμορφώνοντας το μέλλον της Μάθησης», το οποίο φιλοδοξεί να ανοίξει έναν γόνιμο, διαθεματικό και πολυφωνικό διάλογο για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
Κυρία Τσαούση, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μια τεράστια ανατροπή σε ευρύτατο φάσμα της ζωής και της οικονομίας. Πώς προετοιμάζει η Λεόντειος τους μαθητές για τον κόσμο που θα αντιμετωπίσουν;
Η Λεόντειος Σχολή Νέας Σμύρνης πιστεύει βαθιά ότι η εκπαίδευση οφείλει όχι μόνο να συμβαδίζει με τις εξελίξεις, αλλά και να τις ερμηνεύει, να τις αξιολογεί και να προετοιμάζει τους μαθητές να σταθούν με υπευθυνότητα και αυτοπεποίθηση απέναντί τους.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική πρόοδος· είναι ένα νέο πλαίσιο ζωής και μάθησης που αναδιαμορφώνει θεμελιωδώς τις απαιτήσεις της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας. Στο σχολείο μας εργαζόμαστε για να καλλιεργήσουμε δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η επίλυση προβλημάτων και η ηθική επίγνωση—αξίες που καθιστούν τον άνθρωπο αναντικατάστατο, ακόμη και στο πιο αυτοματοποιημένο περιβάλλον.
Σε ποιες δράσεις έχει προχωρήσει έως τώρα το σχολείο με άξονα την τεχνητή νοημοσύνη;
Έχουμε προσεγγίσει την τεχνητή νοημοσύνη ολιστικά και με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Πρώτον, συγκροτήσαμε μια επιτροπή διακεκριμένων αποφοίτων – επιστημόνων, επιχειρηματιών και ειδικών της τεχνολογίας – με στόχο να διαμορφώσουν συγκεκριμένες, πρακτικές προτάσεις για την ενσωμάτωση της AI στο εκπαιδευτικό μας έργο.
Παράλληλα, ξεκινήσαμε μια σειρά βιωματικών workshops για εκπαιδευτικούς και μαθητές, εισάγοντας σταδιακά βασικές έννοιες και εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης, με τρόπο κατανοητό και ουσιαστικό. Φέτος, ολόκληρο το πρόγραμμα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) είναι αφιερωμένο στο πώς η AI μετασχηματίζει διάφορα επαγγέλματα – από την ιατρική και τη νομική έως τις τέχνες και τις επιχειρήσεις.
Ποιο είναι το feedback που παίρνετε από το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές από τις παραπάνω δράσεις;
Το feedback είναι ενθαρρυντικό. Οι εκπαιδευτικοί, αρχικά διστακτικοί όπως είναι φυσικό μπροστά σε μια τόσο ραγδαία τεχνολογική αλλαγή, αγκάλιασαν με ενδιαφέρον τις δράσεις και τις ευκαιρίες για επιμόρφωση. Έχουν αντιληφθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον διδάσκοντα, αλλά να τον ενισχύσει—να του προσφέρει εργαλεία για πιο στοχευμένη, εξατομικευμένη και αποτελεσματική διδασκαλία.
Οι μαθητές από την άλλη, ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό. Τους γοητεύει το νέο αυτό πεδίο και νιώθουν ότι το Σχολείο τους τούς προετοιμάζει για έναν κόσμο που ήδη ξεδιπλώνεται μπροστά τους.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΠρογραμματίζετε ένα μεγάλο Συνέδριο για τις αρχές Απριλίου. Τι θα πρέπει να περιμένουν όσοι το παρακολουθήσουν;
Στις 8 Απριλίου 2025, διοργανώνουμε μαζί με την Λεόντειο Σχολή Αθηνών και την υποστήριξη της Ένωσης Αποφοίτων του Σχολείου μας, ένα συνέδριο με τίτλο «Leonteios AI: Διαμορφώνοντας το μέλλον της Μάθησης», το οποίο φιλοδοξεί να ανοίξει έναν γόνιμο, διαθεματικό και πολυφωνικό διάλογο για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση. Θα συμμετάσχουν υπουργοί, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες, εκπαιδευτικοί και μαθητές, ενώ ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα έχει ένα πάνελ στο οποίο θα εκπροσωπηθούν κορυφαία ιδιωτικά και δημόσια σχολεία της χώρας.
Το συνέδριο δεν θα περιοριστεί σε θεωρητικές προσεγγίσεις. Θα παρουσιαστούν case studies, καλές πρακτικές, αλλά και ένα πρακτικό Action Plan με προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε σχολείο, άμεσα. Θα είναι μια γιορτή της καινοτομίας, της συνεργασίας και της πίστης σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν φοβάται το μέλλον—το σχεδιάζει.
