Το Blink, μια εφαρμογή budgeting λευκής ετικέτας (B2B2C) που καινοτομεί και διαφοροποιεί τις τράπεζες, οι οποίες χάνουν τον αγώνα έναντι των fintech, θα κάνει «πρεμιέρα» τις επόμενες εβδομάδες έχοντας ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον από φοιτητές και τραπεζικά ιδρύματα.
Μιλώντας στο Εuro2day.gr ο επικεφαλής της εφαρμογής Κουσουρής Κωνσταντίνος, ανέφερε ότι η πρώτη δοκιμή με χρήστες θα γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες σε ιδιωτικά focus groups.
«Έχουμε δει αρκετό ενδιαφέρον από φοιτητές αλλά και τράπεζες. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά νωρίς για να μπορούμε να πούμε τι ανταπόκριση περιμένουμε. Σίγουρα, πάντως, είμαστε ενθουσιασμένοι!» είπε ο κ. Κουσουρής.
Το Blink στοχεύει στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών προσφέροντας πρακτικές καινοτομίες στις τράπεζες (B2B). Προσφέρει εξατομικευμένες οικονομικές συμβουλές που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθούν τους νέους χρήστες να διαχειρίζονται τα χρήματά τους, να δημιουργούν αποταμιεύσεις και να ανακουφίζουν το άγχος της έλλειψης χρημάτων στο τέλος του μήνα (B2C).
Για ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετέχετε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds της Eθνικής Τράπεζας;
Ο κύριος λόγος που επιλέξαμε να συμμετέχουμε στον Διαγωνισμό της Εθνικής Tράπεζας είναι διότι για το Blink οι συστημικές τράπεζες είναι υποψήφιοι συνεργάτες. Έτσι, είδαμε τον Διαγωνισμό ως μια ευκαιρία για ένα είδος αξιολόγησης της αγοράς, αλλά και για να γνωρίσουμε ανθρώπους του κλάδου.
Υπήρξε κάποιο στάδιο στην πρότασή σας που βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και με ποιον τρόπο;
Ο Διαγωνισμός κράτησε 9 μήνες, και φυσικά, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα πολλά πράγματα άλλαξαν και βελτιώθηκαν. Αν δεν υπήρχε βελτίωση σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν θα έπρεπε να θεωρούμαστε startup.
Τι είναι το Blink και πώς γεννήθηκε η συγκεκριμένη ιδέα;
Το Blink είναι μια εφαρμογή white label για κινητά που προσφέρει προσωποποιημένες οικονομικές συμβουλές και βοηθά τους φοιτητές να διαχειρίζονται τα έξοδά τους χωρίς άγχος. Κάθε χρήστης λαμβάνει διαφορετικές συμβουλές βάσει των αναγκών του μέσω τεχνητής νοημοσύνης και ενισχύουμε την οικονομική του παιδεία μέσα από ένα παιχνιδοποιημένο περιβάλλον, ώστε να νιώσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τα οικονομικά του.
Η ιδέα γεννήθηκε όπως γεννιούνται οι περισσότερες ιδέες. Ήταν ένα δικό μας πρόβλημα, καθώς όταν φεύγεις από την πόλη σου για σπουδές και πρέπει να οργανώσεις όλα σου τα έξοδα από το μηδέν στα ξαφνικά, είναι μια στρεσογόνα διαδικασία που συνήθως δεν είναι απόλυτα επιτυχής. Συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ήμασταν οι μόνοι φοιτητές με αυτό το πρόβλημα, οπότε δημιουργήσαμε ένα εργαλείο όπου ο χρήστης ξέρει οποιαδήποτε στιγμή πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει ώστε να μην του τελειώσουν τα χρήματα πριν τελειώσει ο μήνας.
Πότε θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή και τι ανταπόκριση περιμένετε;
Η πρώτη δοκιμή με χρήστες θα γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες σε ιδιωτικά focus groups. Αν κάποιος θέλει να συμμετέχει στα focus groups και να αποκτήσει άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή, μπορεί να στείλει ένα email στο [email protected].
Έχουμε δει αρκετό ενδιαφέρον από φοιτητές αλλά και τράπεζες. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά νωρίς για να μπορούμε να πούμε τι ανταπόκριση περιμένουμε. Σίγουρα, πάντως, είμαστε ενθουσιασμένοι!
Ποιοι είναι οι άμεσα και έμμεσα ωφελούμενοι από το Blink;
Νομίζω είναι αρκετά ξεκάθαρο μέχρι τώρα ότι οι άμεσα ωφελούμενοι από το Blink είναι οι φοιτητές, ιδιαίτερα αυτοί που αντιμετωπίζουν κάποιες παραπάνω οικονομικές δυσκολίες. Το Blink έρχεται την σωστή στιγμή, διότι μετά την κρίση του κορονοϊού και αμέσως μετά την πληθωριστική κρίση που συνεχίζεται έως σήμερα, εργαλεία όπως το Blink είναι αναγκαία για τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητάς μας.
Ωφελούμενοι είναι επίσης οι τράπεζες που θα έχουν την ευκαιρία να χτίσουν καλύτερες σχέσεις με τους νέους και να είναι εκεί από την πρώτη στιγμή, αποδεικνύοντας ότι θέλουν να βοηθήσουν στην πράξη και να καταλάβουν καλύτερα τις ανάγκες τους.
Στους έμμεσα ωφελούμενους είναι σίγουρα τα πανεπιστήμια, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι το άγχος των φοιτητών για το αν θα έχουν χρήματα στο τέλος του μήνα επηρεάζει την ψυχική τους υγεία αλλά και τους βαθμούς τους στο πανεπιστήμιο.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα που θα κάνετε;
Η εφαρμογή έχει αρκετό δρόμο μπροστά της. Για αρχή, θα δημιουργήσουμε focus groups και θα ξεκινήσουμε αμέσως, μέσω του feedback που θα λάβουμε, να διορθώσουμε την εφαρμογή σε θεσμικό επίπεδο αλλά και σε λεπτομέρειες.
Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να εκδώσουμε την εμπορική μορφή της εφαρμογής, την οποία θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας για να τη δώσουν στους φοιτητές. Ταυτόχρονα, στο άμεσο μέλλον θα ξεκινήσουμε να συζητάμε με πιθανούς συνεργάτες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό λεπτομέρειες για τις συνεργασίες μας. Από το 2024, εκτός από τα εργαλεία που δημιουργούμε για τους φοιτητές ώστε να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους, έχουμε σαν στόχο τη δημιουργία εργαλείων για τις τράπεζες, προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και τις ανάγκες τους.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει για τα καλά στην ζωή μας. Πόσο θεωρείτε ότι μπορεί να αλλάξει την εικόνα της τραπεζικής αγοράς;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη τα επόμενα χρόνια θα κρίνει και θα ξεχωρίσει τις τράπεζες που επιβιώνουν, από τις τράπεζες που αναπτύσσονται και έχουν όραμα. Ο κόσμος αλλάζει πολύ γρήγορα, και με την τεχνητή νοημοσύνη, αυτή η ταχύτητα μπορεί μόνο να αυξηθεί.
Οι τράπεζες έχουν πολλούς τρόπους να εκμεταλλευτούν την τεχνητή νοημοσύνη, εκτός από τις προσωποποιημένες υπηρεσίες και την πρόβλεψη πελατειακών αναγκών που μπορεί να προσφέρει το Blink.
Μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την τεχνολογία για την αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων, τη βελτίωση της επικοινωνίας εντός του οργανισμού, τη βελτιωμένη ανάλυση δανείων, βελτίωση και αυτοματοποίηση διαχείρισης κεφαλαίων και αυτόματη επεξεργασία εγγράφων, για να αναφέρω μερικά.
Οι τράπεζες, όπως και άλλες μεγάλες επιχειρήσεις που δεν θα ενσωματώσουν τεχνητή νοημοσύνη και δεν θα επωφεληθούν από αυτήν, μέσα στα επόμενα χρόνια θα αποτελέσουν παρελθόν, καθώς το ΑΙ θα γίνει το επόμενο κλασσικό παράδειγμα αυτού που στην οικονομία ονομάζεται "Δημιουργική καταστροφή". Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έχουμε δει τόσο θετική ανταπόκριση ως Blink.
Αν θέλετε κι εσείς να λάβετε μέρος στον 14ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds μπορείτε να υποβάλετε την πρότασή σας ηλεκτρονικά έως τις 4 Οκτωβρίου 2023, στις 15:00.