Σιδερίδης (Sieben): Ανθεκτική στην κρίση η πληροφορική

Τις εκτιμήσεις του για την ελληνική οικονομία και τον κλάδο της πληροφορικής ειδικότερα καταθέτει ο διευθύνων σύμβουλος της Sieben. Η ευκαιρία στα Βαλκάνια και η ελληνική δημόσια διοίκηση. Οι ριζικές αλλαγές που έρχονται στα κινητά τηλέφωνα.

Σιδερίδης (Sieben): Ανθεκτική στην κρίση η πληροφορική
  • του Αν. Τσομπανίδη

Ο κλάδος της πληροφορικής επλήγη συγκριτικά λιγότερο από την ύφεση, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Sieben Ισίδωρος Σιδερίδης, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr. 

Οπως επισημαίνει, η Sieben συγκαταλέγεται στις 15 μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής στη χώρα, με σημαντικό know how δικών της προϊόντων και παρουσία σε μεγάλες ξένες αγορές, προσφέροντας «έξυπνη προστιθέμενη αξία» στην ελληνική οικονομία

Ο κ. Σιδερίδης επισημαίνει ότι το iCloud είναι ευκαιρία για τη χώρα για να κάνει το δικό της τεχνολογικό άλμα, ενώ αναφέρεται και στην ευκαιρία που έχουν οι εταιρίες του κλάδου για ανάπτυξη στα Βαλκάνια. 

Η χρηματιστηριακή απαξίωση των εταιρειών πληροφορικής το 1999 έδωσε την ευκαιρία να αναδειχθούν νέες δυναμικές και ευέλικτες εταιρείες στον κλάδο, κυρίως δε με συνετές διοικήσεις ώστε να αποφευχθούν αυτά τα μεγάλα λάθη του παρελθόντος, αναφέρει.

Παράλληλα, εκτιμά ότι η Δημόσια Διοίκηση θα εκσυγχρονισθεί όταν το 100% των υπηρεσιών της υλοποιούνται μέσω του Διαδικτύου. 

H τέταρτη τεχνολογική επανάσταση είναι πλέον μπροστά μας. Τι αλλαγές πιστεύετε ότι θα επιφέρει στην ελληνική οικονομία και πόσο θετικά μπορεί να επιδράσει στο ΑΕΠ, τη στιγμή μάλιστα που η χώρα συμπλήρωσε οκτώ χρόνια ύφεσης;

Αναμφισβήτητα η τεχνολογία είναι ο δυναμικότερος συντελεστής μετασχηματισμού μιας οικονομίας. Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, που έχει παγιδευτεί τα τελευταία χρόνια σε σπιράλ ύφεσης, αποτελεί ίσως τον κρισιμότερο παράγοντα για την υλοποίηση δομικών μεταρρυθμίσεων που θα αλλάξουν το προφίλ του δημόσιου τομέα, θα μειώσουν τη γραφειοκρατία και θα αυξήσουν την παραγωγικότητα. Με αυτόν λοιπόν τον τρόπο θα ενεργοποιηθεί ένα κομμάτι του ιδιωτικού τομέα που παραμένει σήμερα αδρανές λόγω της ατελέσφορης λειτουργίας του κράτους. Έτσι, θα μπορούμε να ελπίζουμε ότι η οικονομία θα ξεκολλήσει και το ΑΕΠ θα αρχίσει να αυξάνεται προς όφελος του συνόλου.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο (2010-2018), πώς εξελίχθηκε διαχρονικά το μέγεθος της ελληνικής αγοράς σε software και hardware αλλά και γενικότερα οι υπηρεσίες των νέων τεχνολογιών;

Γενικότερα η πληροφορική ήταν από τους κλάδους που επλήγησαν λιγότερο στα χρόνια της κρίσης, χωρίς όμως να παραγνωρίζουμε τις σημαντικές απώλειες. Όμως συνέβη και κάτι που είχε θετικό αντίκτυπο: από εσωστρεφείς υπηρεσίες, προστατευμένες από την ιδιαιτερότητα της ελληνικής αγοράς, οι πετυχημένες εταιρίες πληροφορικής στόχευσαν στο να δημιουργήσουν καινοτόμα διεθνή προϊόντα και να απευθυνθούν στην αγορά του εξωτερικού. Έτσι προέκυψαν νέες εταιρίες πληροφορικής που κατασκευάζουν μεν επιχειρηματικό λογισμικό, αλλά έξω από την κλασική συνταγή του ERP που μονοπωλούσε τα προηγούμενα χρόνια.

Δραστηριοποιήστε σε μία απαιτητική επιχειρηματική αγορά των προϊόντων και υπηρεσιών πληροφορικής. Ποιες είναι οι αλλαγές που περιμένετε όταν ήδη ενσωματώνουμε στο λεξιλόγιό μας όρους όπως το “Internet of Things” ή το “iCloud”;

Η SiEBEN μπορούμε να πούμε ότι πλέον είναι cloud company και δουλέψαμε πολύ τα τελευταία 2 χρόνια για να το πετύχουμε. Η πλειοψηφία του κόσμου πιστεύει ότι cloud είναι να μεταφέρουμε servers και υπηρεσίες στο internet, και πράγματι αυτό είναι η βάση. Όμως το δύσκολο κομμάτι του cloud είναι να μετασχηματιστεί ο οργανισμός και να μπορεί να παρέχει αυτοματοποιημένο software και υπηρεσίες σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Για να καταφέρουμε τον Ιανουάριο του 2017 να πουλήσουμε για πρώτη φορά σε έναν πελάτη από το Ντουμπάι που μας βρήκε αυτός και δεν τον είχαμε δει ποτέ από κοντά, χρειαστήκαμε 1 χρόνο προετοιμασίας σε επίπεδο προϊόντος, marketing και πωλήσεων. Θεωρώ πως η τεχνολογία του cloud αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας, ώστε να πετύχει ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα που θα της δώσει πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές, ξεφεύγοντας από τη μικρή σχετικά αγορά της χώρας μας.

Πώς σκιαγραφείτε τη μελλοντική εξέλιξη της μορφής και των χρήσεων του κινητού τηλεφώνου. Ποιες αλλαγές θα επέλθουν αλλά και ποιες νέες υπηρεσίες θα προκύψουν από αυτές τις αλλαγές;

Σύμφωνα με έρευνες, στο προσεχές μέλλον τα κινητά τηλέφωνα θα είναι σε θέση να υποκαταστήσουν τις πέντε ανθρώπινες αισθήσεις. Θα μπορούν να βλέπουν, να γεύονται, να μυρίζουν, να ακούν, ακόμη και να «χαρτογραφούν» επιφάνειες και αντικείμενα, υποκαθιστώντας την ανθρώπινη αφή. Επίσης υπάρχει η πεποίθηση πως θα μπορούμε να στέλνουμε μηνύματα στο κινητό χωρίς μπαταρία. Ακόμα υποστηρίζεται ότι θα υπάρξουν διαφανή και ευλύγιστα κινητά, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι το μέγεθος των κινητών θα είναι τέτοιο ώστε θα μπορούν να ενσωματωθούν ως τσιπ στο σώμα μας ή ως φυσική επιμήκυνση του χεριού μας. Λέγεται μάλιστα ότι θα συγκαταλέγονται ανάμεσα στα αντικείμενα όπως τα ρούχα, το ρολόι, τα γυαλιά.

Η χρηματιστηριακή έξαρση του 1999 απαξίωσε σημαντικούς επιχειρηματικούς ομίλους και στον κλάδο σας. Ποια μετρήσιμα αποτελέσματα επέφερε στον κλάδο μετά από σχεδόν 20 χρόνια;

Η εποχή μετά την έξαρση του 1999 ήταν καθοριστική για την εξέλιξη του κλάδου της πληροφορικής. Μετά την κατάρρευση του χρηματιστηρίου, άλλοτε κραταιές εταιρείες με μεγάλα μερίδια αγοράς είτε συρρικνώθηκαν είτε χρεοκόπησαν, με αποτέλεσμα να βρεθεί ικανός χώρος για μικρότερες, καινοτόμες και πιο ευέλικτες εταιρίες που καρπώθηκαν τα μερίδια αυτά του τζίρου της αγοράς. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η δική μας εταιρία, η οποία ιδρύθηκε το 2000 και βρίσκεται πλέον στο τοπ 20 του κλάδου.

Σήμερα, σε μια δύσκολη καμπή τόσο για τον κλάδο μας όσο και για ολόκληρη την αγορά, προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο εξωστρεφείς γίνεται, προκειμένου να αυξάνουμε τις πωλήσεις σε μια αγορά που εξελίσσεται ταχύτατα παγκοσμίως.

Πώς αξιολογείτε τη στρατηγική εξόδου των ελληνικών εταιρειών πληροφορικής στα Βαλκάνια. Είναι τα μεγέθη σημαντικά και ποιες προοπτικές βλέπετε για το μέλλον;

Τα Βαλκάνια αποτελούν παραδοσιακά προνομιακό χώρο δραστηριοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων. Αντίστοιχα λοιπόν και ο κλάδος μας έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια στον συγκεκριμένο χώρο, αποσπώντας αξιόλογα μερίδια αγοράς. Είναι γεγονός πως οι βαλκανικές χώρες βρίσκονται σε περίοδο ανάπτυξης, οπότε δημιουργούνται συνεχώς νέες ανάγκες και ευκαιρίες εξέλιξης και για εταιρείες όπως η δική μας. Οι προοπτικές για το μέλλον εμφανίζονται εξίσου ευοίωνες, οπότε ο στόχος για μεγαλύτερη συμμετοχή στο μίγμα πωλήσεων από τα Βαλκάνια είναι εφικτός.

Ως μία 100% ελληνική εταιρεία, πώς αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό των πολυεθνικών κολοσσών; Ποιες είναι οι παράμετροι που συνθέτουν τη διαφοροποίησή της και αναφέρατε ενδεικτικά κάποιους πελάτες σας, που σας εμπιστεύονται διαχρονικά.

Η εταιρεία μας έχει δύο βασικούς άξονες στόχευσης όσον αφορά τις πωλήσεις. Σαφώς προτεραιότητά μας αποτελεί η πώληση των δικών μας προϊόντων αλλά ταυτόχρονα και η εξυπηρέτηση του πελατολογίου μας με προϊόντα των μεγάλων πολυεθνικών, λειτουργώντας ως Official Partners.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία μας τόσο με τη Microsoft, της οποίας αποτελούμε gold partner τα τελευταία συναπτά έτη, με αποτέλεσμα τη συμμετοχή στα παγκόσμια συνέδρια συνεργατών, όσο και τη Cisco. Άρα η στρατηγική μας είναι να χρησιμοποιούμε τους μεγάλους vendors για τις γενικές ανάγκες τεχνολογίας και τα προϊόντα πλατφόρμας και εμείς να στοχεύουμε σε καθετοποιημένες λύσεις που έχουμε εξειδίκευση. Χαρακτηριστικά παραδείγματα πελατών που έχουμε για πολλά χρόνια συνεργασία είναι η NotosCom, η Shneider Electric και η Καυκάς, όπου μας εμπιστεύονται για την ειδίκευση στους κλάδους των brands & retailers με συστήματα CRM & productivity.

Πώς εκτιμάτε την πορεία αφομοίωσης της Δημόσιας Διοίκησης με νέα πληροφοριακά συστήματα; Βλέπετε ουσιαστική βελτίωση στην καθημερινή ζωή του πολίτη; Ως εταιρεία συμμετέχετε σε δημόσιους διαγωνισμούς για προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής στα οποία δραστηριοποιείστε;

Όσον αφορά τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, είναι γεγονός πως έχουν γίνει αρκετά βήματα τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως ακόμη να υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα στην καθημερινότητα του πολίτη. Αυτό θα μπορέσει να επιτευχθεί μόνο όταν καταφέρουμε το 100% των δοσοληψιών με το κράτος να γίνεται μέσω internet. Υπάρχουν παραδείγματα όπως αυτό της Εσθονίας, που μας δείχνουν τον δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση.

Με βάση την εμπειρία σας ως επιχειρηματία και manager, ποια θα ήταν τα δύο άμεσα μέτρα που θα προτείνατε για να ξεφύγει η ελληνική οικονομία από τη στασιμότητα;

Οι παθογένειες της ελληνικής οικονομίας είναι διαχρονικές και δυστυχώς παρά τα οκτώ χρόνια κρίσης δεν έχουν αντιμετωπιστεί επαρκώς. Οι μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά δεν είναι ικανές ακόμη ώστε να φέρουν ικανοποιητική ανάπτυξη. Απαραίτητη, λοιπόν, καθίσταται μια μεταρρύθμιση που θα περιλαμβάνει μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων και θα έχει σταθερό και μόνιμο χαρακτήρα. Επιπρόσθετα, απαραίτητη θεωρείται και η μείωση της γραφειοκρατίας, η οποία θα μπορέσει να επιτευχθεί με την απλοποίηση της νομοθεσίας και την ευρύτερη χρήση της τεχνολογίας για αποφυγή καθυστερήσεων που κοστίζουν τόσο σε χρόνο όσο και χρήμα και στερούν από τη χώρα μας την πολυπόθητη ανάπτυξη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v