Mείωση καταναλωτικής δαπάνης 0,1% στην ΕΕ το Q4

Η καταναλωτική δαπάνη στην Ε.Ε. μειώθηκε συνολικά κατά 0,1% το τέταρτο τρίμηνο του 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe.

Mείωση καταναλωτικής δαπάνης 0,1% στην ΕΕ το Q4
Η καταναλωτική δαπάνη στην Ε.Ε. περιορίστηκε κατά 0,1% το τέταρτο τρίμηνο του 2012 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος) σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe

Παρά το γεγονός ότι η δαπάνη ήταν οριακά χαμηλότερη ως προς την περσινή χρονιά, το ποσοστό αυτό αποτελεί μια μικρή αύξηση σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012, κατά το οποίο η δαπάνη ήταν κατά 1,7% χαμηλότερη από την ίδια περίοδο του 2011.

Το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe χρησιμοποιεί προσαρμοσμένα στοιχεία συναλλαγών με κάρτες Visa και αποτελεί έναν δείκτη της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης με όλους τους τρόπους πληρωμών.

Δεδομένου ότι €1 στα €6,75 δαπάνης στην Ευρώπη πραγματοποιείται με κάρτες Visa, το Βαρόμετρο αποτελεί έναν από τους πιο αξιόπιστους δείκτες καταναλωτικής δαπάνης.

Ενώ η δαπάνη συνέχισε να είναι συγκρατημένη στο σύνολο της Ε.Ε., ο ρυθμός μείωσης επιβραδύνθηκε, κυρίως λόγω της αύξησης της δαπάνης που σημειώθηκε σε τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες.

Ειδικότερα, ύστερα από μια πτωτική πορεία στο τρίτο τρίμηνο του 2012, η δαπάνη αυξήθηκε κατά 1,3% στην Γαλλία κατά το τέταρτο τρίμηνο, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία σημειώθηκε ετήσια αύξηση 2,1%. Στη Γερμανία συνεχίστηκε η ανοδική τάση που είχε καταγραφεί το τρίτο τρίμηνο, με τη δαπάνη να αυξάνεται κατά 2,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2012.

Αντίθετα, η Ιταλία και η Ισπανία, η τέταρτη και πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε. κατέγραψαν μεγάλα ποσοστά μείωσης καταναλωτικής δαπάνης στο τέταρτο τρίμηνο (-7,6% και -6,5% αντίστοιχα). Παράλληλα, η Πορτογαλία και η Ελλάδα συνέχισαν να καταγράφουν περαιτέρω μείωση καταναλωτικής δαπάνης (-7,4% και -2% αντίστοιχα) αν και με βραδύτερους ρυθμούς σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012, όταν το ποσοστό μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης στην Ελλάδα είχε ανέλθει σε -6,3%.

Ο Philip Symes, Chief Financial Officer Visa Europe δήλωσε: "Το 2012 ήταν μια υποτονική χρονιά για τη δαπάνη των νοικοκυριών σε όλη την Ε.Ε., με τρία από τα τέσσερα τρίμηνα να εμφανίζουν μειωμένα ποσοστά. Παρόλα αυτά, η χρονιά ολοκληρώθηκε με θετικές τάσεις και σχεδόν στα επίπεδα του 2011. Μια στροφή σε αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης για πολλές από τις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης είναι ένα ευπρόσδεκτο σημάδι και ελπίζουμε αυτή η τάση να συνεχιστεί και το 2013".

Ο Νίκος Καμπανόπουλος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Visa Europe, Ελλάδα, Βουλγαρία & Κύπρο, επεσήμανε: «Η καταναλωτική δαπάνη στη χώρα μας έχει μειωθεί σημαντικά από το 2009 και μετά. Η επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης το τρίτο τρίμηνο του 2012 είναι ενθαρρυντική και ελπίζουμε να επιβεβαιωθεί και στα επόμενα τρίμηνα».


Σχετικά με το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe

Για κάθε €6,75 δαπάνης στην Ε.Ε. €1 πραγματοποιείται μέσω καρτών Visa, με άνω του 80% των συγκεκριμένων δαπανών να αφορά χρεωστικές κάρτες. Αυτό σημαίνει ότι το Βαρόμετρο παρέχει μια ιδιαίτερα σημαντική και έγκαιρη ανάλυση για την πορεία των καταναλωτικών δαπανών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρει η Visa Europe.

Το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa Europe βασίζεται στη δαπάνη που πραγματοποιείται με όλα τα είδη καρτών που εκδίδει η Visa – χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες. Η Markit έχει δημιουργήσει το Βαρόμετρο με βάση ένα μοντέλο που προσαρμόζει τα δεδομένα των συναλλαγών μέσω Visa, βάσει μιας σειράς παραγόντων.

Αρχικά, τα στοιχεία προσαρμόζονται ανάλογα με τις αλλαγές στον αριθμό καρτών που εκδίδει η Visa, ώστε να αποτυπωθεί η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Visa. Στη συνέχεια γίνεται επεξεργασία των στοιχείων ώστε να αποτυπωθεί η μεταβολή στην προτίμηση των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Το αποτέλεσμα βασίζεται σε εκτίμηση των τάσεων σχετικά με τις αναλήψεις μετρητών και τις συναλλαγές με κάρτες Visa στα σημεία πώλησης (POS). Τέλος, και προκειμένου να ληφθεί υπόψη το ύψος του πληθωρισμού, τα στοιχεία προσαρμόζονται ανάλογα με την εξέλιξη του δείκτη τιμών καταναλωτή, ώστε να παρέχουν μια ένδειξη των πραγματικών μεταβολών των δαπανών των νοικοκυριών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v