Ο Τζο Μπάιντεν φαίνεται να αποζητά με κάθε ευκαιρία τη σύγκρουση με τον Έλον Μασκ, υποστηρίζει σε άρθρο του στους New York Times o Άντριου Ρος Σόρκιν, στο οποίο τονίζει ότι αυτό έχει ένα αχρείαστο πολιτικό κόστος για τον Αμερικανό πρόεδρο.
Στο τελευταίο επεισόδιο αυτής της κόντρας, ο Αμερικανός πρόεδρος αμφισβήτησε την Παρασκευή την απαισιόδοξη άποψη του Μασκ για την αμερικανική οικονομία με άκρως ειρωνικό τρόπο: «Καλή τύχη στο ταξίδι του στο φεγγάρι» τού ευχήθηκε ο Δημοκρατικός πρόεδρος.
Σύμφωνα με τον Σόρκιν, η κόντρα του Μπάιντεν με τον Μασκ φαίνεται να έχει πολιτικό κόστος. Με τη στάση του, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει καταφέρει να μετατρέψει τον πιο διάσημο επιχειρηματία της εποχής μας από έναν ψηφοφόρο των Δημοκρατικών σε έναν ένθερμο υποστηρικτή των Ρεπουμπλικανών.
Ο Μασκ ανακοίνωσε μέσω Twitter τον περασμένο μήνα ότι θα μετακινηθεί πολιτικά προς τα δεξιά, τουλάχιστον για τις ενδιάμεσες εκλογές, «επειδή αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει ό,τι μπορεί για να βάλει στο περιθώριο και να αγνοήσει την Tesla».
Ο Μπάιντεν φαίνεται να έχει απομακρύνει κάποιον που θα μπορούσε να είναι ένας φυσικός σύμμαχος, υπογραμμίζει ο Σόρκιν. Όπως επισημαίνει, δεν χρειάζεται να συμπαθεί κανείς τον Μασκ ή να συμφωνεί μαζί του για να αναγνωρίσει τη δύναμη της φωνής του και την πολιτική του επιρροή. Και τούτο ισχύει σύμφωνα με τον Σόρκιν ακόμα και αν πιστεύει κανείς ότι ο Μασκ είναι ευερέθιστος ή ότι η κομματική στροφή του οφείλεται σε άλλους παράγοντες ή ακόμα και αν πιστεύει ότι πρέπει να υπόκειται σε πιο αυστηρό ρυθμιστικό έλεγχο.
Ο Μασκ παραδοσιακά στήριζε Δημοκρατικούς και ολόκληρη η επιχειρηματική του αυτοκρατορία βασίζεται στην προστασία του περιβάλλοντος, υπογραμμίζει ο αρθρογράφος των New York Times.
Επιπλέον, προειδοποιεί ο Σόρκιν, ο Μασκ θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ασυνήθιστα ισχυρό εχθρό. Είτε τον μισείτε είτε τον λατρεύετε, γράφει ο Σόρκιν, έχει μια πιστή ομάδα ακολούθων. Κάποιοι από τους οπαδούς του έχουν κάνει τατουάζ το όνομά του, το πρόσωπό του ή το logo της Tesla στα σώματά τους. Και μπορεί να μονοπωλεί τις ειδήσεις με ένα μόνο «τιτίβισμά» του.
To φέουδο μεταξύ Μασκ και Μπάιντεν ξεκίνησε περισσότερο από έναν χρόνο πριν, κατά πώς φαίνεται μετά τη στήριξη που προσέφερε ο Μπάιντεν στα εργατικά συνδικάτα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και γενικότερα στον συνδικαλισμό. Ο Μπάιντεν έφτασε μέχρι το σημείο να προτείνει ρύθμιση σε νομοσχέδιο που θα ευνοεί τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν συνδικάτα εις βάρος όσων δεν έχουν, ήτοι της Tesla. Eν τω μεταξύ, αναφέρει συχνά δημοσίως τις νέες θέσεις εργασίας στη Ford, που την περασμένη εβδομάδα είπε ότι θα προσλάβει 6.000 εργαζόμενους, χωρίς να έχει επισημάνει ούτε μία φορά ότι η Tesla προσέλαβε σχεδόν 50.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο τα δύο τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον Σόρκιν, τα νούμερα δείχνουν ότι η στάση του Μπάιντεν δε φαίνεται να συνιστά μια εύλογη πολιτική στρατηγική. Υπάρχουν περίπου 14 εκατομμύρια Αμερικανοί που είναι μέλη εργατικών συνδικάτων, ενώ ο Μασκ έχει σχεδόν 100 εκατομμύρια ακολούθους στο Twitter.
Θα ήταν προτιμότερο, υποστηρίζει ο Σόρκιν, να υιοθετούσε ο Μπάιντεν μια πιο φιλική στάση απέναντι στον Μασκ, να τον καλούσε στον Λευκό Οίκο ή να έλεγε κάποιον καλό λόγο για το έργο της SρaceX στη ΝASA.
O Μπάιντεν και ο Μασκ μοιράζονται πολλούς κοινούς στόχους: την καινοτομία και τις επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια. Πρόκειται για ζητήματα στα οποία θα δοθούν μεγάλες μάχες στο Κογκρέσο και ο Μπάιντεν έχει χάσει έναν πανίσχυρο, αν και απρόβλεπτο, υποστηρικτή, καταλήγει ο Σόρκιν.