Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κίνδυνος για ιστορική έλλειψη LNG τον προσεχή χειμώνα

Η Ευρώπη προσπαθεί να γεμίσει τις δεξαμενές της προετοιμαζόμενη για ένα δύσκολο χειμώνα, ενώ το τέλος των lockdown στην Κίνα αυξάνει την ζήτηση και στην Ασία.

Κίνδυνος για ιστορική έλλειψη LNG τον προσεχή χειμώνα

Η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου οδεύει προς μια δυνητικά ιστορική έλλειψη αυτόν τον χειμώνα, καθώς ο κόσμος βιάζεται να εξασφαλίσει καύσιμο, υποστηρίζει το Bloomberg.

Το σχέδιο της Ευρώπης να μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου κατά τα δύο τρίτα μέχρι το τέλος του έτους και να το αντικαταστήσει με LNG από τις ΗΠΑ και την Αφρική εντείνει τον διεθνή ανταγωνισμό. Υπάρχει επίσης η προσδοκία ότι η μάχη της Κίνας με την Covid-19 θα ολοκληρωθεί αργότερα φέτος, κάτι που θα τροφοδοτήσει τη βιομηχανική ζήτηση από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.

Σε ένα κανονικό έτος, οι εισαγωγείς LNG προμηθεύονται το καλοκαίρι ποσότητες για το χειμώνα. Αυτό φαίνεται να ξεκίνησε νωρίτερα φέτος, με τις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας να έχουν ήδη κλείσει φορτία για παράδοση έως τις αρχές του 2023. Η διαφαινόμενη κρίση της προσφοράς κινδυνεύει να αυξήσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας και τον πληθωρισμό και θα μπορούσε να οδηγήσει τις φτωχότερες χώρες σε αδιέξοδο.

«Αυτός ο ερχόμενος χειμώνας έχει τους πάντες στα όρια», δήλωσε ο Τζέιμς Γουίστλερ της Simpson Spence Young. «Όλα δείχνουν περιορισμένη προσφορά υπό κανονικές συνθήκες, αλλά υπάρχουν και πρόσθετοι κίνδυνοι».

Η παγκόσμια ζήτηση θα φτάσει τους 436 εκατομμύρια τόνους το 2022, ξεπερνώντας τους 410 εκατομμύρια τόνους διαθέσιμης προσφοράς, ανέφερε η Rystad Energy σε σημείωμα αυτόν τον μήνα. Αν και η ραγδαία αύξηση της κατανάλωσης έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ώθηση στην κατασκευή νέων έργων παγκοσμίως εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, οι πρόσθετες ποσότητες δεν αναμένονται πριν το 2024.

Οι traders εκτρέπουν αποστολές LNG από την Ασία και επιλέγουν να πουλήσουν στην Ευρώπη, όπου οι τιμές είναι πιο ελκυστικές. Η Γερμανία επιταχύνει την κατασκευή πλωτών terminals, με το πρώτο να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει να λειτουργεί φέτος. Εν τω μεταξύ, ωστόσο, θα στραφεί προς τη στενή spot αγορά, πιθανότατα σε βάρος αναπτυσσόμενων χωρών όπως η Ινδία και το Πακιστάν.

«Δεν υπάρχει πλεονάζουσα χωρητικότητα σε όλο το παγκόσμιο συγκρότημα φυσικού αερίου, αφήνοντας την Ευρώπη και την Ασία σε μια διελκυστίνδα», δήλωσε ο Michael Stoppard της S&P Global Commodity Insights.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v