Από το Λονδίνο και τη Ρώμη μέχρι το Παρίσι και το Βερολίνο, οι οδηγοί ταξί βγαίνουν σήμερα στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για την αύξηση που παρατηρείται σε μη αδειούχους οδηγούς ταξί και σε ιδιωτικές εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό που πλήττουν το επάγγελμά τους.
Στο στόχαστρο των διαμαρτυριών βρίσκεται κυρίως η αμερικανική εταιρεία Uber με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και με μεγαλοεπενδυτές όπως η Goldman Sachs και η Google, η οποία επιτρέπει στους πελάτες της να κάνουν κράτηση και να πληρώσουν το ταξί χρησιμοποιώντας μία εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ μία δεύτερη εφαρμογή επιτρέπει στους οδηγούς να υπολογίζουν το κόστος της διαδρομής.
Η Uber είναι μόνο μία από τις πολλές νέες εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό που βασίζονται στη χρήση εφαρμογών στο κινητό, γεγονός που οι ίδιοι οι οδηγοί ταξί θεωρούν ότι παρακάμπτει τους αυστηρούς κανονισμούς που οι αδειούχοι οδηγοί καλούνται να τηρήσουν. Η εφαρμογή της Uber κυκλοφόρησε στην αγορά το 2009 κι επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται απευθείας με υπηρεσίες οδικών μεταφορών, κάτι που εφαρμόζουν κι άλλες τέτοιες εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο, δικαστήριο των Βρυξελλών εξέδωσε απόφαση που απαγορεύει την εφαρμογή Uber και επιβολή προστίμου 10.000 ευρώ σε κάθε οδηγό Uber εάν μεταφέρει ιδιώτες επιβάτες. Η Neelie Kroes, η αρμόδια επίτροπος επί θεμάτων ψηφιακής τεχνολογίας, χαρακτήρισε την απόφαση του δικαστηρίου «τρελή» και «εξοργιστική».
Στο Λονδίνο, τα γνωστά μαύρα ταξί θέλουν να δημιουργήσουν κομφούζιο στους δρόμους καθώς δεσμεύθηκαν ότι θα οδηγούν με υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα σε κεντρικές περιοχές της βρετανικής πρωτεύουσας για πολλές ώρες, ξεκινώντας από τις 2 π.μ. Αιτία ήταν η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών της χώρας να επιτρέψει τη λειτουργία της Uber στην πόλη.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει και δικό της σύστημα τιμολόγησης που δεν ακολουθεί τους κανόνες των μαύρων ταξί. Το υπουργείο Μεταφορών έδωσε την άδεια λειτουργίας στα οχήματα της Uber υποστηρίζοντας ότι τα έξυπνα κινητά των οδηγών δεν συνδέονται με τα οχήματα και κατά συνέπεια δεν αποτελούν ταξίμετρα. Η ίδια η Uber υποστηρίζει ότι δεν χρησιμοποιεί ταξίμετρο, αλλά ένα ειδικό σύστημα χρέωσης που υπολογίζει τον χρόνο και την απόσταση, βάσει κινητού τηλεφώνου.