Ο στόχος της Cosco για περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα θα βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων που θα έχει ο Αλέξης Τσίπρας με την ηγεσία του Πεκίνου. O πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κατρούγκαλο, βρίσκεται από σήμερα μέχρι το Μ. Σάββατο στην κινεζική πρωτεύουσα προκειμένου να συμμετάσχει στο δεύτερο Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου της Πρωτοβουλίας του «Δρόμου του Μεταξιού» (Belt & Road Initiative).
Πρόκειται για τη γνωστή πρωτοβουλία της Κίνας που σκοπεύει στην ανάπτυξη της περιφερειακής συνεργασίας και της συνδεσιμότητας σε διηπειρωτική κλίμακα, για την ενίσχυση του εμπορίου, των επενδύσεων και των υποδομών μεταξύ της Χώρας του Δράκου και των υπόλοιπων χωρών που συμμετέχουν.
Ο πρωθυπουργός θα μιλήσει τόσο στην αυριανή, εναρκτήρια, συνεδρίαση του Φόρουμ όσο και στο Στρογγυλό Τραπέζι των ηγετών που διοργανώνεται μεθαύριο, με θέμα την «Ενίσχυση της Συνδεσιμότητας για την εξεύρεση νέων μορφών ανάπτυξης».
Η κυβέρνηση θεωρεί «καθοριστική» τη συγκυρία, καθώς η προσχώρηση της χώρας στην «Πρωτοβουλία 1+17» (ως παρεπόμενο της Συμφωνίας των Πρεσπών) ενισχύει τον ρόλο της ως κόμβου διασυνδεσιμότητας μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Τετ α τετ με την ηγεσία της Κίνας
Όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, είναι ενδεικτικό ότι ο κ. Τσίπρας συμπεριλαμβάνεται στον περιορισμένο αριθμό ηγετών που θα έχουν συναντήσεις σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο.
Δηλαδή, με τον πρόεδρο της Κίνας Xi Jinping, τον πρωθυπουργό Li Keqiang, καθώς και με τον κ. Wang Yang, μέλος της Διαρκούς Επιτροπής και του Πολιτικού Γραφείου του ΚΚΚ και νούμερο 4 της ιεραρχίας του.
Θα υπογραφεί εξάλλου το νέο τριετές Πλαίσιο Συνεργασίας (2020-2022) μεταξύ Υπουργείου Οικονομίας και Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας, το οποίο επικεντρώνεται στην ενέργεια, μεταφορές, τηλεπικοινωνίες, μεταποίηση, έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και στον χρηματοδοτικό τομέα.
Επιπρόσθετες επενδύσεις της Cosco
Η προσοχή της κινεζικής ηγεσίας παραμένει στραμμένη στην επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αναδεικνύεται ήδη ως κομβικό σημείο διασύνδεσης της Ευρώπης με την Ασία και κύριο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και ασιατικών χωρών. Όπως έχει παρουσιάσει ήδη το Euro2day.gr, η Cosco ενδιαφέρεται για τέταρτο προβλήτα στον Πειραιά, με στελέχη της κυβέρνησης να επισημαίνουν ότι θα αναπτυχθεί στην έκταση που «κατέχει» ήδη η εταιρεία.
Παρότι τα ίδια στελέχη δεν εκφράζουν βεβαιότητα ότι θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις στο Πεκίνο, στο πλαίσιο των επαφών του πρωθυπουργού, πληροφορίες αναφέρουν ότι «δεν αποκλείεται».
Ο κ. Κατρούγκαλος μάλιστα, στη συνέντευξη που παραχώρησε χθες στο κινεζικό πρακτορείο «Νέα Κίνα», αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην παρουσία της Cosco Shipping στον Πειραιά, χαρακτηρίζοντας «ιδιαίτερα επιτυχημένη» την επένδυση, καθώς έχει αποδώσει στον Πειραιά ένα πολύ μεγάλο μέρος του εμπορίου που διεξάγεται μέσω της Μεσογείου.
Μίλησε δε, για «επιπρόσθετες επενδύσεις» της Cosco στην επέκταση των υποδομών του λιμανιού, οι οποίες «θα συμβάλουν στην κοινή προσπάθεια των δύο χωρών για την περαιτέρω ενίσχυση του εμπορικού ρόλου του λιμανιού του Πειραιά». Πρόσθεσε μάλιστα ότι η επιτυχία της εν λόγω επένδυσης δεν εξαντλείται στην οικονομική παράμετρο αλλά επεκτείνεται και στην κοινωνική, διότι βοήθησε την τοπική κοινωνία κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα.