Υψηλοί όγκοι φορτίων από την China Shipping

Αξιόλογο μερίδιο στη διακίνηση κοντέινερ στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχει αποκτήσει η κινεζικών συμφερόντων China Shipping, η οποία ενδιαφέρεται να συμμετάσχει και στη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης στην Κρήτη.

Υψηλοί όγκοι φορτίων από την China Shipping
της Αθηνάς Καλαιτζόγλου

Αξιόλογο μερίδιο στη διακίνηση κοντέινερ στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχει αποκτήσει η κινεζικών συμφερόντων China Shipping, η οποία ενδιαφέρεται να συμμετάσχει και στη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης στην Κρήτη.*

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει από το 2004 joint venture με την ελληνικών συμφερόντων Dealmar Shipping των αδελφών Γιαννόπουλου. Στη νέα εταιρεία China Shipping Agency (Greece) την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει η China Shipping Shanghai, ενώ μειοψηφικό ποσοστό διαθέτει η Dealmar.

Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από την Dealmar, το μερίδιο της εταιρείας στη συνολική διακίνηση κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται σε 12%, με περίπου 1.000 TEU’s τον μήνα, ενώ στη Θεσσαλονίκη φθάνει το 25% με το ίδιο φορτίο. Η συνεργασία με τον Πειραιά χρονολογείται από το 1999, ενώ στη Θεσσαλονίκη ξεκινά από το 2004 και μετά.

Την προηγούμενη εβδομάδα κατέπλευσε στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της China Shipping Container Lines, το φορτηγό CSCL SYNDEY, το οποίο έχει συνολικό μήκος 259,8 μέτρων και πλάτος άνω των 32 μ., ενώ μπορεί να μεταφέρει έως 4.250-4.500 TEU’s. Το πλοίο αυτό έχει ναυπηγηθεί μόλις το 2005 και θα προσεγγίζει στη Θεσσαλονίκη μία φορά τον μήνα.

Συνολικά, στη γραμμή της Θεσσαλονίκης έχουν δρομολογηθεί 4 πλοία της China Shipping, συμπεριλαμβανομένου και του CSCL SYNDEY. Τα 3 μικρότερα προσεγγίζουν με συχνότητα ένα την εβδομάδα. Η δυναμική της China Shipping για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπολογίζεται σε 1000 TEU’s τον μήνα και σε 12-15.000 TEU’s σε ετήσια βάση.

Επί του παρόντος, η China Shipping δεν έχει σχέδια συμμετοχής είτε σε έργα είτε σε μια ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, όπως είπε στον ”Μ” ο κ. Α. Γιαννόπουλος της Dealmar.

Αντίθετα, η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία μελετά όλες τις παραμέτρους για τη δυνατότητα δημιουργίας ενός λιμένα διαμετακόμισης στην Κρήτη, σύμφωνα με το φιλόδοξο σχεδιασμό του ΥΕΝ. Μάλιστα, εκπρόσωποι της εταιρείας επισκέφθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο τόσο το Ηράκλειο όσο και το Τυμπάκι, για να έχουν και από κοντά ιδίαν άποψη.

Σε αυτή τη φάση υπάρχει αλληλογραφία μεταξύ ΥΕΝ και China Shipping μέσω της διπλωματικής οδού, ώστε να διερευνηθούν όλες οι λεπτομέρειες ενός τέτοιου εγχειρήματος.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 415 της εφημερίδας ”Μέτοχος & Επενδύσεις”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v