Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διευκρινίσεις από τα ΕΛΠΕ για τις τιμές καυσίμων

Επιλεκτικές αναφορές από την απάντηση της Ε.Ε. στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ κ. Παπαδημούλη, δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις σχετικά με τα ισχύοντα στην αγορά πετρελαιοειδών, επισημαίνουν τα ΕΛΠΕ σε ανακοίνωση - απάντηση.

Διευκρινίσεις από τα ΕΛΠΕ για τις τιμές καυσίμων
Επιλεκτικές αναφορές από την απάντηση της Ε.Ε. στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ κ. Παπαδημούλη για τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις σχετικά με τα ισχύοντα στην αγορά πετρελαιοειδών, τονίζουν τα ΕΛΠΕ.

Όπως επισημαίνει η εταιρία σε ανακοίνωση της, ειδικά για την Γαλλία και Μεγ. Βρετανία οι δημοσιευόμενες τιμές προ φόρων και δασμών αφορούν τις τιμές των hyper markets (μεγάλα σούπερ μάρκετ που πωλούν καύσιμα, συνήθως χωρίς κέρδος).

Επιπλέον, όπως σημειώνουν τα ΕΛΠΕ, τα Διυλιστήρια που λειτουργούν στην Ελλάδα δεν πωλούν προϊόντα που προέρχονται από κατεργασία αργού πετρελαίου που παράγουν, αλλά τα προμηθεύονται από τη διεθνή αγορά.

Σε αρκετές χώρες της Δυτ. Ευρώπης συνήθως δεν συμβαίνει αυτό, αλλά τα Διυλιστήρια λειτουργούν ως τμήμα καθετοποιημένης αλυσίδας από την παραγωγή μέχρι και την εμπορία, με κατάλληλο επιμερισμό του κόστους τους.

Επίσης, τονίζουν ότι η μεθοδολογία τιμολόγησης των πρώτων υλών στα διυλιστήρια παραμένει αναλλοίωτη την τελευταία δεκαετία, είναι γνωστή προς όλους τους ενδιαφερόμενους και βεβαίως η διάθεση των προϊόντων της στην αγορά είναι αποδεδειγμένα πιο συμφέρουσα για τις εταιρείες εμπορίας σε σύγκριση με εισαγόμενα έτοιμα προϊόντα.

Καταλήγουν δε με την εξής επισήμανση: ”εάν οι ισχυρισμοί της Ε.Ε είναι ορθοί και οι προμήθειές μας σε αργό πετρέλαιο είναι κατά 10 % φθηνότερες από αυτές των Γαλλικών διυλιστηρίων, τούτο προφανώς θα οφείλεται αφενός στην εμπορική μας πολιτική και αφετέρου στην υψηλή τεχνολογία του συστήματος διύλισής μας το οποίο μας επιτρέπει να αγοράζουμε και αργά χαμηλότερης ποιότητας για επεξεργασία”.

Η εταιρία εκφράζει την έκπληξή της καθώς από τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία της Ε.Ε. διαπιστώνεται ότι από τις 15 κοινοτικές χώρες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2004, μόνο η Γαλλία είχε για κάθε μήνα χωριστά του τριμήνου ακριβώς το ίδιο κόστος αργού στα 31,50 δολ. ανά βαρέλι.

Tην αντίστοιχη περίοδο η Ελλάδα είχε κόστος 29,74 δολ./βαρ. τον Ιανουάριο, 28,05 δολ./βαρ. το Φεβρουάριο και 30,62 δολ./βαρ. το Μάρτιο, δηλαδή 6,5% χαμηλότερο κόστος από αυτό της Γαλλίας κατά μέσο όρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v