Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τellas: ”Κατηγορείται” για γκρίζα καμπάνια (upd)

Πολλά ”γκρίζα σημεία” έχει η καινούργια καμπάνια της Tellas για το ”Polis 300”, σύμφωνα με σημερινή απόφαση του συμβουλίου έλεγχου επικοινωνίας, που έκρινε ότι διάφορες μορφές της καμπάνιας απαξιώνουν την αγορά, μπερδεύουν τον καταναλωτή και δημιουργούν ένα αίσθημα σύγχυσης σχετικά με το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στη χώρας μας.

Τellas: ”Κατηγορείται” για γκρίζα καμπάνια (upd)
Πολλά ”γκρίζα σημεία” έχει η καινούργια καμπάνια της Tellas για το ”Polis 300”, σύμφωνα με σημερινή απόφαση του Συμβουλίου Ελεγχου Επικοινωνίας.

Το Συμβούλιο, το οποίο στο παρελθόν είχε ακυρώσει καμπάνιες του ΟΤΕ, έκρινε ότι διάφορες μορφές της καμπάνιας της Tellas απαξιώνουν την αγορά, μπερδεύουν τον καταναλωτή και δημιουργούν ένα αίσθημα σύγχυσης σχετικά με το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στη χώρας μας.

Σε ανακοίνωση του ο ΟΤΕ επισημαίνει ότι η απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας ελήφθη μετά από δική του προσφυγή μέσω της κοινοπραξίας PROXIMUS, με την οποία ζήτησε την εξέταση της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας TELLAS A.E., στην τηλεόραση, τον τύπο και το ραδιόφωνο, για το νέο πρόγραμμα ”Tellas Polis 300”.

Το ΣΕΕ, μετά από συνεδρίασή του, αποφάσισε ομόφωνα ότι η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια της TELLAS πρέπει να τροποποιηθεί εντός 5 ημέρων, δικαιώνοντας τον ΟΤΕ λαμβάνοντας υπόψη ότι:

* η δήλωση ότι ο καταναλωτής έχει ”απλά και εύκολα 300 ολόκληρα λεπτά αστικές κλήσεις κάθε μήνα μόνο με 6 ευρώ” μπορεί να παραπλανήσει και προσκρούει στο άρθρο 4 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης & Επικοινωνίας (περί αλήθειας), εφόσον η χρέωση της αστικής κλήσης από την TELLAS γίνεται ανά λεπτό και όχι ανά δευτερόλεπτο.

Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης είναι πρακτικά ανέφικτο με τα 6 ευρώ να αποκτήσει 300 λεπτά πραγματικής ομιλίας.

* με τις φράσεις ”Ξεκαθάρισμα λογαριασμών”, ”Μπερδεμένα τα βλέπω στην τηλεφωνία. Υποσχέσεις…Προϋποθέσεις. Δεν βγάζω άκρη με τόση σύγχυση”, ”Πληρώνω και δεν ξέρω τι παίρνω” ”πολλά λεφτά θα δώσεις”, απαξιώνεται η κατηγορία της σταθερής τηλεφωνίας στο σύνολο της, δυσφημείται το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, μεταξύ αυτών και ο ίδιος ο ΟΤΕ, αφού υπονοείται πως προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την απόφαση του ΣΕΕ, ζητήθηκε να γίνουν οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

1) στο τηλεοπτικό σπότ:

Οι συγκεκριμένες φράσεις ή/και τα οπτικά στοιχεία ”…μπερδεμένα τα βλέπω στην τηλεφωνία…”, ”…υποσχέσεις…”, ”…δε βγάζω άκρη με τόση σύγχυση…” είναι δηλώσεις που δημιουργούν άκριτα το αίσθημα της ανασφάλειας στους καταναλωτές και οδηγούν σε απαξίωση και υποβάθμιση όλων γενικώς των παρεχομένων υπηρεσιών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Ως εκ τούτου προσκρούουν στο άρθρο 7 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν.

(σ.σ. το άρθρο 7 αναφέρεται στη δυσφήμηση και ορίζει ότι ”Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να δυσφημούν άλλες εταιρίες ή προϊόντα, ούτε άμεσα ούτε έμμεσα.”)

2) στο ραδιοφωνικό σπότ

Οι φράσεις ”…πολλές προϋποθέσεις, πολλά χαρτιά, πολλά λεφτά θα δώσεις…”, ”…τέλος τα πολλά…” δημιουργούν εντυπώσεις στον καταναλωτή που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αποτελούν έμμεση δυσφήμιση των ανταγωνιστικών υπηρεσιών και ως εκ τούτου προσκρούουν στα άρθρα 4.1 και 7 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν.

(σ.σ. το άρθρο 4.1 αναφέρεται στην αλήθεια και ορίζει ότι ”Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιέχουν δηλώσεις ή οπτικές παραστάσεις, που είτε άμεσα, είτε έμμεσα, με υπονοούμενα, με παραλείψεις, με διφορούμενα ή με υπερβολικούς ισχυρισμούς, μπορούν να παραπλανήσουν τον καταναλωτή, ειδικότερα σε ό,τι αφορά:

α) τις ιδιότητες του προϊόντος, όπως: είδος, σύνθεση, μέθοδος και χρόνος κατασκευής, καταλληλότητα για τον σκοπό που προορίζεται, ποικιλία χρήσεων, ποσότητα, εμπορική ή γεωγραφική προέλευση

β) την αξία του προϊόντος και την πραγματική συνολική τιμή του

γ) τους άλλους όρους αγοράς, όπως: πληρωμή με δόσεις, πώληση ”επί πιστώσει”, εκπτώσεις κ.λπ.

δ) την παράδοση, ανταλλαγή, επιστροφή, επισκευή και συντήρηση

ε) τους όρους εγγύησης

στ) την πνευματική ιδιοκτησία και τα δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως: πατέντες, κατατεθειμένα εμπορικά σήματα, σχέδια και πρότυπα, εμπορικές επωνυμίες

ζ) την επίσημη αναγνώριση ή έγκριση του προϊόντος, τις διακρίσεις με μετάλλια, διπλώματα ή άλλα βραβεία)

3) στην καταχώριση

Η φράση-υπότιτλος ”καθαρίζει το τοπίο στις αστικές κλήσεις” αποτελεί υπερβολικό ισχυρισμό (άρθρο 4 ΕΚΔ-Ε), που δεν τεκμηριώνεται, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τη φράση του κειμένου που ακολουθεί ”300 ολόκληρα λεπτά …”, αφού σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν η συγκεκριμένη παροχή είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθεί.

Ως εκ τούτου προσκρούουν στο άρθρο 4.1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν.

Στ. Ζαχ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v